Vi människor är allt bra äckliga

Ettusentjugofyra.

Kanske borde skriva något om Norge. Eller om Kjell Engmans utställning på Sliperiet, som det här inlägget egentligen skulle handla om.

Men så åkte vi till Djurskyddet i Karlstad och skulle lämna lite grejer. Det är helt vansinningt mycket katter där! Förstår inte hur det går till. Hur kan folk bara kasta iväg djur. Där kan du köpa en katt. En vuxen eller en kattunge.

Sevärdhet i Värmland nummer två. Djurskyddet Karlstad.











Under sommaren har de öppet mellan 12-15:30 (tror jag det var). Då kan du klappa på katterna, busa med dem, säga "naaaawh vad gullig!" om kattungarna eller kanske köpa med en eller två hem. Det finns de som är så skygga så de får sitta i egen bur i karantän.

På torsdag ska vi åka till Norge. Idag grinade jag när jag läste Aftonbladet på toan. Hela världen är märklig tycker jag.

Puss!

Black Eyed Peas - Where is the love


För att jag alltid tänker på den (och Gustav Fridolin) när det händer så sjuka saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0