Ta nu fram fiolen!

Ettusensjutton.

Idag har jag ätit linssoppa. Fast det var mer som en gryta. En får liksom passe på när en är ensam hemma.

Har gått som i en chock sen igår när jag för första gången nånsin hörde Jan Björklund säga något som var vettigt. Han tycker tydligen att blivande lärare ska testas för lämplighet. Precis som jag tycker! Helt sjukt. Vet alldeles för många som pluggar, har pluggat till och som är lärare som definitivt inte borde vara det. Det är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn. De måste gå i skolan. Med lärare som egentligen borde vara svetsare eller djurskötare eller glasblåsare eller ekonom. Hoppas i alla fall att chocken lägger sig snart och att Janne får igenom det här. Det vore väl nåt för alliansen det.

Förra helgen fick jag också en annan chock. Anledningar till att jag i största mån undviker att gå på krogen

1. Jag träffar alldeles för många jag känner när jag går ut på krogen i den här pyttelilla stan. När man själv är nykter och folk är fulla, då känner man.. Nä, vi kan väl träffas nån annan dag?
2. En kille frågade om jag var syster med Ante. Det hoppas jag verkligen inte.
3. Singeltjejer är jävligt obehagliga.
4. Det är så förbannat dålig musik

Det vore roligt om Chrille kunde ta med Chewbacca ut på krogen nån gång



Är det förresten någon som har en moped att hyra ut några dagar i sommar? Det vore jättebra tycker jag.

Barbro vill säga hej också. Hon tycker att det har varit varmt väldigt länge men det känns bättre nu.



Snart är det semester och den sjunde juli är det Stefan Sundström. Sen är det Arvikafestivalen och jag undrar - ska jag åka dit mitt i natten bara för att se Aphex Twin? Ja jag vet inte, men jag tror jag måste det.

Puss!

Vikingarna - Djinigis Khan


För att det är så roligt när man ska sjunga "vi hojtar, han hojtar, vi hojtar, alla hojtar". Hela låten är förresten väldigt rolig. Djing- Djing- Djingis Khan, han rider, dom strider, han rider hela tiden. Här har ni mongolen, ho-ho-ho-ho, ta nu fram fiolen, ha-ha-ha-ha...


Kommentarer
Postat av: Che

Men nu får du väl ge dig? En människa som inte är lämplig att ta hand om barn, ska ta mig tusan INTE vara i närheten av djur.

2011-06-17 @ 14:47:53
Postat av: hogie

Vad menar du? De kan väl vara bra på att ta hand om djur även om de inte är bra på att vara lärare? Känns inte som att du behöver ha en pedagogisk ådra för att mata djur i Mariebergsskogen.

2011-06-17 @ 15:15:09
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Det lät som om du tyckte att det vara okej att bete sig sämre mot djur än barn. Det var det jag syftade på. Såg framför mig en otrevlig, agaförespråkande och inkonsekvent lärare när jag läste ditt inlägg. Sådana personer skall inte ens mata djur. De skall inte vara med levande organismer alls. De allra flesta djur, människor eller djur-djur, inbiillar jag mig, mår dåligt av personer med beteendekaraktär som innefattar att man inte vet var man har dem. Och pedagogik är faktiskt jätte viktigt även med djur. I alla fall med hundar, trots att de inte skall lära sig läsa.

2011-06-17 @ 19:26:37
Postat av: Che

FAST, jag förstår vad du menar. Och nej, jag tycker inte att lärarutbildningen är lämplig för att jobba med djur. Då skall man läsa djurskötarutbildningar eller liknande.

2011-06-17 @ 19:28:36
Postat av: fet.

en tjockis från skåne åker 55 mil för att se aphex twin och käka mygg.

2011-06-20 @ 11:18:34
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: Che

Arvikafestivalen? Men de har ju lagt ned?

2011-07-11 @ 21:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0