Allt det andra är oviktigt

Ettusenetthundrasex.
 
"Och jag vet att de jag då möter kommer tänka: ”Där är Kristian. Han som blivit kallad. Han som kommer posteras på den där platsen där ingen överlever.”"
 
När jag gått igenom de bloggar jag följer så kommer alltid samma känsla krypandes över mig. Usch. Usch vad tråkiga människor är. Vad tråkigt det är att allt är ytligt. Att vem som helst får skriva om vad som helst. Ingen är ärlig och ingen skriver som det är. Fluff och gullegull och vackra bilder och fina tomma kärleksord. Jävla hittepå. Det vet jag. Men så finns det den där enda bloggen. Som är ärlig och har orden som inte längre används. Min generation borde få ett spöstraff för missbruk och obrukande av svenska språket. Det är en himla tur för mig att den finns. Jag tycker alla ska läsa den. 
 
i kroppen min. 
 
Och man gråter lite. För att det är synd om Kristian. Men mest för att han vet hur man skriver. Kanske framför allt vet hur man inte skriver. 
 
"Det är strövtåg som dessa som jag kommer att lämna. Det är från detta som jag dör. Och det sker i ett utdraget nu. Så lägg an stråkarna och se."
 
Puss!
 
Sugarplum Fairy - Sweet Jackie
 
För att det är självklart fattar ni väl. 

Kommentarer
Postat av: Apan

Gah!! Vilken djup och skitjobbig blogg. Men riktigt välskriven och fin. (tack för tips!)
Håller med dig, bloggar överlag är oftast jävligt ytliga, och det är synd att folk inte bjur mer på sigsjälva, för jag tror inte att nån i grund och botten är tråkig. Däremot är nog många fega.

Svar: Ja jag överdrev ganska mycket där. De är ju inte TRÅKIGA. Vore konstigt om jag följde bloggar med människor som jag av någon anledning skulle tro/tycka är tråkiga. Men opersonliga då. Förutom cirka... två som jag följer. Du till exempel är ju ganska öppen. Men din rumpa och allt. Om man går in på blogg.se:s hemsida... Uärk. Jag tycker vi konstaterar fega. (och opersonliga)
hogie

2012-11-15 @ 12:23:42
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0