Ett utbrott.

Ettusenetthundratjugoett.
 
MEN FÖR I HELVETE. Kan det inte bara vara så att det inte finns tillräckligt många kvinnliga musiker? Kan det inte vara så att inte lika många kvinnor vill syssla med musik? Kan det inte bara vara så att männen är bättre på musik (fler musicerande män likamed fler män som är bättre på musik. Helt logiskt)?!
 
Jag örker inte. Caroline af Ugglas som bara sjunger om sina otrogna män och unga flickor som sjunger SMÄKTANDE ballader. Nej. Jag tror tamejfan att jag hade tyckt att den där banansnubben eller Körbergs gubbgäng är roligare än det. 
 
Jag tycker inkvotering är fel. Det är ALLTID fel. Mitt parti ska kvotera in kvinnor på valsedlarna. Va fan! Jag röstar väl hellre på en gubbe som är bra på vår politik och som vill än en kvinna som står med för att hon är kvinna. 
 
Det är inte så att jag inte förstår problemet. För det gör jag. Och jag tycker att det är gubbdominans. Men jag tror inte vi riktigt går rätt väg.... Så här är det nog. Jag är lite mer för jämställdhet än vad jag är för feminism. 
 
Nu ska jag skita på mig.
 
(P.S. Hoppas ingen på mitt jobb (iaf inte i musiknätverket) läser detta D.S.)
 
Puss!
 
Philemon Arthur and the dung - Henning i sin presening
 
För att den där Henning var något på spåren

Kommentarer
Postat av: matilda

Frågan en isåfall bör ställa sig är väl hur det kommer sig att det är på det viset ? Gällande musiken alltså.

2013-03-08 @ 18:11:35
Postat av: Ann

Du menar alltså att feminism inte är samma som jämställdhet?? Det är det ju? Eller skojar du nu? Att vara feminist är ju att vilja att kvinnor och män ska behandlas lika. Nu blev jag jättejättebesviken på grund av trodde inte unga smarta tjejer tyckte så här på riktigt. Det är väl klart att inte killar är bättre på musik än tjejer, rent genetiskt? Alltså måste det ju vara samhälleliga strukturer som gör att killar blir "bättre"? Och dessa strukturer har förfördelat män framför kvinnor på just musikområdet. Själv var jag med i projektet "Tjejrock" på Studiefrämjandet när jag var 17. Jättejättebra projekt då vi tjejer insåg att VI KAN OCKSÅ, vi bildade band på ett halvår (från att inte ens ha kunnat våra instrument) och släppte två demos och hade vi fortsatt (vi tog studenten och 4 av 5 flyttade) så hade vi kanske blivit riktigt bra. Men det var ju inte så att vi inte ville, men vi hade kanske inte börjat om vi inte fått chansen att få vara med i projektet.

Men att kvinnor inte VILL hålla på med musik är det ju ingen som kan säga? De måste ju uppenbarligen få en liten extra push eftersom strukturer som gör gällande att "killar spelar gitarr och tjejer flöjt" eller vad fasen det är gör att fler killar börjar spela i band (dom kanske ofta har kompisar som gör det etc) än tjejer. Och det måste man ju ändra på. Och att Caroline af Ugglas sjunger om otrohet har väl inget att göra med att killar är bättre på musik?

2013-03-12 @ 17:05:51
URL: http://www.tidensmelodi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0