Jag skulle ju bli Polis men...

Ettusenetthundrajtugotvå.
 
Vet inte om jag är uppfostrad till att om jag gör något fel så kommer Polisen eller om jag var livrädd för att göra "fel" som barn och nu följer det bara med. Som till exempel när man kommer någonstans där det står tossar. Då MÅSTE man ju ta på sig tossar. Det är jättekonstigt med de som inte tar på sig tossar. Respektlöst liksom.
 
Idag var jag hos sjukgymnasten. Där är det tossar och en skylt "använd skoskydd vid blaskigt väder". Det är snö ute och då blir ju skorna blöta - tossar på. Kommer in i väntrummet och där sitter den en gammal gubbe. Vi blir kompisar och efter ett tag märker jag att han stirrar på mina skor och sakta börjar knyta upp sina (tossfria skor). Tar av sig skorna och bär ut dem till klädhängaren i hallen. Han förstod att han hade gjort fel! Det var så gölligt. 
 
Lärdom från dagens besök hos sjukgymnasten: När hon vill att du ska ta ett varv i korridoren så ska du inte säga (lite för högt, med halvt sprucken röst) MEN JAG GÅR JU SOM EN PUUUNDARE!! 
Jag tror det kan vara etiskt fel att göra det. 
 
Har suttit under förmiddagen och funderat på om jag ska skriva ett helt inlägg om mitt senaste inlägg eller bara kommentera Ann och Matildas kommentarer. Många som läste men bara de som reagerade? När jag skrivit andra provokativa saker har jag fått väldigt otrevliga mejl och ibland nån sur kommentar. Men nu. Helt dött? Jag tänkte länge att det var för att flera av er är så pass kloka att ni tänkte "va fan. hon är ju dum i huvudet" och så var det inget mer med det. Men ändå. Det är märkligt i alla fall. 
 
Igår hittade jag massa gamla musik dvd:er som jag försummat och det tycker jag är bra. Att de finns igen alltså.
 
Puss!
 
Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig
 
För att det finns inte längre någon svensk artist som skriver så fantastiska texter OCH gör så bra popmelodier. Älsker Håkan ja. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0