Tur det finns snask

Ettusenetthundratjugoåtta.
 
Allt känns väldigt orättvist. När man är ensam hemma och det bara är skit på tevemaskinen. Simpsons från 2003 liksom. Har massa filmer jag vill se men hur kul är det ensam dåååå? Tänkt när bebis är typ fem år och vi kan se filmer och äta glass tillsammans! Vilket drömliv!! Christian är inte lätt att övertala till att se tecknat/animerat ska ni veta. Jag är glad när jag får honom att se otecknade Sune. 
 
Här är en bild på mig från förra året när jag var lycklig över ett mössfynd på sexy-shoppen i Töcksfors.
 
Det här med att jag börjar jobba igen om två veckor. Det känns inte alls lockade. Börjar på halvtid, men ändå. Jag har inte jobbat på ett år ungefär skulle jag tro. Det som är mest värdelöst är att jag inte ens har varit hemma med ongen under ett år. Nä för jag var ju tvungen att vara sjukskriven i tvåhundra år innan hon kom ut. För hon ville ploppa ut för tidigt. Fast sen ville hon inte komma ut alls så det var ju värdelöst på så många sätt. Och så är det maj. Man vill helst vara ute. Och cykla.
 
Här är en bild från i år på mig och vindkraftverken. Spången där ute på Skoghall är hur fin som helst. Jag rekommenderar öm en säger.
 
Vet ni vad som är väldigt konstigt år 2014. Att det inte finns en enda allergimedicin som du kan ta när du ammar. "Du får nog försöka sluta amma nu" sa doktorn. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Det finns alltså inte ens ögondroppar som är okej att ta. Jag bad henne förnya recept på astmamedicinen iaf. Så får vi se. Det är ju inte bara att sluta amma hur som helst. Hade det varit så enkelt så hade jag slutat för flera månader sen.
 
Nu ska jag se ett Simpsonsavsnitt som jag redan sett fjorton gånger!!! Jippie!!!
 
Men först en bild på Gibson när vi testade bebiskläder på honom
Han gillade dem. 
 
Puss!
 
Tommy Körberg - Judy min vän
 
För att jag älskar den så himla mycket. 
 

Kommentarer
Postat av: Apan

Nä men nu grinar jag nästan. Det verkar vara jävligt begränsat på allergimedicin-fronten när man är preggo oxå. Vilket innebär att jag typ måste stanna inne i sommar.
Vafan! Ja, varför har det inte kommit längre!!! Buhu!!

Snygg bild på katten. Ser lite missnöjd ut dock. ;)

Svar: Har tydligen en sjukt lat och dålig läkare! En kompis som pluggar till sjuksköterska kollade upp och man kan ta både ögondroppar och astmamedicin. Hon på apoteket bara skakade i huvudet. Tabletter och nässpray ska man dock vara restriktiv med. Men så länge man kan andas och inte kliar sönder ögonen så känns det överkomligt :)
hogie

2014-04-28 @ 09:33:00
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0