Marian, vill du bo hos mig?

Ettusentrettiotre.

I lördags var vi på bröllop. Min kristdemokratiske vän Elisabeth gifte sig med sin engelsman Terry. Jag tycker det är jättekul att jag och Elisabeth kan vara vänner - trots att hon är kristdemokrat. Hon är faktiskt en äkta kristdemokrat med kristna värderingar. Till exempel så tror inte inte på evolutionen eller big bang. Gud skapade jorden och himlen och människan och giraffen och surikaten. Jag säger inte att jag är ateist. Hon får gärna övertyga mig om att denne "gud" finns. Men än så länge har hon inte kommit med de fetaste argumenten och jag fortsätter att gå under epiteten "agnostiker". När jag säger till henne "men tror du verkligen att gud tog en lerklump, formade en människa av den, blåste andedräkt i den och sen fanns Adam?" då svarar hon (dock något tveksamt) ja. Jag tycker det är helt fantastiskt. Tänk om jag kunde tro på nåt. Det kommer nog dröja tills jag ligger där på dödsbädden. Då brukar man bli troende, har jag fått för mig.

I alla fall så gifte de sig och det var ett väldigt fint och framför allt roligt bröllop.

Jag fick en ny idol under bröllopet. Hon heter Marian är skådespelerska, författare och tycker jag är dum i huvudet som inte vet vem som är chef för Dramatenchef. Men nu vet jag Marian! Det är Marie-Louise Ekman.



Nog om min nya kärlek.










Undrar om jag någonsin kommer att få träffa Marian igen...

Puss!

Billy Paul - Your song

För att det var först idag som det slog mig att det är Your song som spelas i den däringa "dagerna som kommer är dagerne som går"-reklamen.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag vill också gå på bröllop, helst mitt eget!



ja, det är ju jag som är från sågmyra, vad kul! vad hette den kvalitetsansvarige? jag har ju faktiskt två bröder, så jag tror att det måste varit den äldsta brorsan som hennes son gick i samma klass som för han är ju 7 år äldre än mig och heter niclas förresten, min andra brorsa är bara ett år äldre än mig så vi gick ju i samma klass och i hans årskull var det bara han och tre tjejer... och han heter conny och det är honom jag brukar skriva om som Storebror.

2011-09-16 @ 11:46:42
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Pernilla

aaahaa, ann borres back. ullis mamma! hon har ju bara döttrar, så det var ju knepigt att hennes son gick i samma klass som min bror... men hennes yngsta dotter gick i samma klass som min yngsta storebror, och i samma klass som mig också då förstås eftersom hela mellanstadiet var en klass. ja, se det är en liten värld.



alltså, jag tror det är nåt fel på mig och jimmy för vi gillar inte max alls. alla andra tycker mest om max men jag tycker bara att max har sladdriga strips, tråkig dip och saggiga hamburgare och så har jag aldrig förstått varför man måste säga i en kassa vad man vill ha, och sedan säga i nästa kassa en gång till vad man vill ha. så himla... ovärt.

2011-09-21 @ 19:53:33
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Tård

Jag skulle vilja se Pernillas släktträd! Det måste vara något.

Hogie, roligt att höra att du har en otro på överheten, vi kanske ska bli medlemmar i republikanska partiet åxå?

2011-09-25 @ 12:07:56
Postat av: hogie

Tård: Vet inte vad du menar med republikanska partiet, men jag har varit medlem i republikanska föreningen i några år nu.

2011-09-26 @ 13:19:55
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0