Det var SNÖ där med ingen RÄFV där

Ettusenfemtiotvå.

Längtar till fredag. Jättemycket. Då ska jag vara ledig. Längtar också lite till torsdag. Då ska jag på akupunktur. Det är sköööönt. Linda, min sjukgymnast, hon måste vara alla män (och lesbianers) drömkvinna. Hon kan massera. Hon är söt. Hon gör mig sömnig. Hon är bra på allt tror jag. OCH, hon har tagit guld med innebandylandslaget. Men jag kanske är partisk eftersom hon gjort allt mycket bättre.

Torsdag till fredag var jag i Stockholm. Vet ni vad det var där då? Snö! Massa massa massa snö! Ja jag blev hur glad som helst. Och alla bara "men vaddå, har ni inte snö i Värmland nu eller?". Det sa till och med GÖTEBORGARNA. Så himla orättvist.


SNÖ!


SNÖ!

Det mest allvarliga under musiknätverksträffen var när vi skulle komma fram till ett nytt namn på turnén. Själv tyckte jag att mitt förslag - RUNDGÅNG - var helt klart det bästa. Men nej. Det blev det ju inte. RUNDGÅNG. Känn på den.



Bengan står till höger och räknar röster. RUNDGÅNG kom på fjärde plats. Hur är det möjligt? Världens bästa turnénamn ju. Önskar att Bengan hade fuskat med rösterna.

Nog om detta nu. På lördagen åkte jag till Västerås. Aptidigt på morgonen. MEN.. när jag läste i programmet och såg "Teatro Bao med medlemmar från RÄFVEN". Jädrar! Jag har nog aldrig varit så peppad en lördag klockan halv åtta. I flera timmar väntade jag. Räfven... tänkte jag och fnissade lite. Tihihihi.



Men oj, vad få de är? Kanske ni tänker nu. JA. Hur ska man kunna få ut gypsyfunk av det där? De är egentligen sju men fem var tvungna att stanna i Göteborg. En sax gör ingen Räfven. Besvikelsen var enorm faktiskt. Så enorm att jag måste lägga upp ett youtubeklipp på hela Räfven.



Igår var jag sjukt trött och såg att Barbro, hon kan minsann ta det här med söndag på allvar. Jag tycker det är rätt gött att ligga på golvet. Precis som Barbro.




Nu snöar det!

Puss!

Räfven - Hermelindansen

För en kan inte få nog utå rävera


Kommentarer
Postat av: Che

Ja visst sjutton kom det snö! Lagom mycket för att åka skidor. Hoppas på mer mer mer mer!

2012-02-14 @ 08:42:07
Postat av: hogie

Är det du som åkt skidor på älven? Hoppas inte det. Galning!

2012-02-15 @ 09:48:24
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aldrig i livet. Jag jobbar inte så. Däremot på Mariebergsviken. De första spåren där, de satte jag :)

2012-02-16 @ 09:41:46
Postat av: Tilda

men hallå! ramlade in här o blev helt häpen... jag bor nämligen också i karlstad, håller på med geocaching, älskar räfven och annan gypsypunk OCH jag har ett praktigt överbett. läskigt! :P

2012-02-22 @ 22:03:53
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0