Aprilgatan

Femhundranittiofem.

När man minst anar det kommer man på saker som man glömt bort! Idag ska vi ju och kolla på en lägenhet. Hur spännande är inte det? Det är banne mig skitspännande det. En lägenhet med balkong. Christian är gammal. Han vill flytta till hus och ha barn och sånt där. Han vänner gifter sig och får massor av barn. Tji fick du. Så går det när man väljer nån som är tjugotre. Då får man nöja sig med att leta efter lägenhet med balkong utan motorväg utanför. Nu är det ju ingen motorväg här utanför men.. nästan.

En gång hade jag en jättefin lägenhet. den var superstor och jag bodde själv i den. Ibland stal grannarna ens tvättider. Runt hörnet fanns ett litet zoo med getter och papegojor och andra djur. Aprilgatan. Det var ett fint namn på ett ställe att bo på. Det fick mig alltid att tänka på Håkan Hellström.

Efter den stora lägenheten tog jag mitt förnuft till fånga och flyttade tillbaka till Värmland. Då bodde jag i en lite fulare lägenhet men med så många andra kvaliteter! Tidigare hade jag en glassigt inglasad balkong, nu hade jag en hel trädgård. Här var det minsann ingen som stal ens tvättider. Dock fanns det de som tvättade på natten. Vilket fick mig att skriva arga lappar i tvättstugan. De hade jag och mina fina grannar roligt åt flera gånger framöver. Främst när vi var fulla.

Och nu bor jag här. Tänk vad kärleken kan få en till. En gigantisk lägenhet. Mitt i stan. En stor väg. BULLERNIVÅ: HÖG. Synd på en sån fin lägenhet. Att de inte tänker till lite. Med en balkong till exempel. Eller en fin uteplats som inte ligger vid soprummet. Men soprummet är sjukt bra. Mer källsortering åt folket!

Det var det. Nu ska jag hälla skånerost i en mugg.

Puss!

Eldkvarn - Två brustna hjärtan och tio blå


För att det är grymt med puttei parken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0