Vilket jävla gnäll

Sexhundrafemtioett.

Det har hänt massa saker sen sist. Jag och Gibson har varit hemma hos Gerd, jag har träffat en mental coach, jag har tänkt en hel del på högstadiet och även på varför folk inte förstår enkla saker som att du borde använda mikrovågsugnen istället för spisplattan.

Mest av allt har jag nog tänkt på att jag verkligen inte borde sitta vid datorn och att syrran sa att "Ja men, både mormor, mamma, syrran och jag har ju haft problem med det". Efter en enkel googling på "karpaltunnel" har jag övervägt att införa datastunder i mitt liv. Max trettio minuter om dagen. Uppdelat på tre. Det kan bli hur bra som helst det är. Vore ju skönt om det kunde sluta sticka i händerna och så.

Gerd heter inte Gerd. Hon heter inte ens något närheten av Gerd. Den mentala coachen var i bibliotekskafét och jag tänkte säga till honom att sluta prata med mig för han var snygg och jag gillar i allmänhet inte snygga personer ni gör mig nervösa och jag vet att ni bara vill utnyttja mig så håll er undan! Iaf så sa jag det aldrig till honom och det är möjligt att han har botat min brukares myrskräck. Det återstår att se. Och det här med högstadiet. Det började med att "Oj. Nu tänkte jag på högstadiet. Det händer ju aldrig". Nej, varför det? För högstadiet var kanske det värsta som fanns, nu när jag tänker på det. Det fanns inget bra med högstadiet. Allra mest ångrar jag att jag fick massa nya kompisar som jag överhuvudtaget inte haft någon användning av. Och att jag hade vattenkoppor så jag nästan fick IG i NO-ämnena och när jag första och enda gången ramlade på mina inlines så jag skadade mig och fick ha mitella och nästan fick IG i syslöjd. "Du kan väl sy ändå?" sa syslöjdsfröken som hade vitlöksandedräkt "Ska jag sy med fötterna då eller?" sa jag. Hon gillade inte mig. Jag gillade inte henne. Lika bra det. Jag minns att jag producerade ett par pyjamasbyxor.

Och spisen. Och vattnet har jag också tänkt på. Som Eivor på jobbet "NÄÄ, det smakar annorlunda om man värmer i mikron! Det vet jag!". Hur lång tid tar det att smälta smör på spisplattan? Lång tid. Hur fort går det i mkron? Det går fort. Vilket är mest energisnålt tror ni? Hur lång tid tar det att koka upp vatten på spisplattan? Lån tid. Hur fort går det med vattenkokaren? Det går fort. Vilket är mest energisnålt tror ni?

DESSUTOM. Stör jag mig på att ICA på Lövnäs bara har mjölkprodukter från Arla. Tror Hammarö att det är västkusten bara för att det ligger vid vattnet?

Vattnet. Jag minns en tant som trodde att när hon diskade under rinnande vatten som handlade det om att hon slösade vatten. Shit, tänkte jag... hur kan man tro det? Men det tog liksom inte slut där. Det är tanter, gubbar, ynglingar, mittemellingar... För vår del (som vi som är svenskar och bor i sverige) har det aldrig och kommer antaglien aldrig att handla om vattenmängd. Vi har vatten i överflöd.  Som med nästan allting vi gör hemma i vardagen så är det energi det handlar om. Jag orkar inte. Mina tio minuter är snart slut.

Puss!

Oasis - Stand By Me

För att Oasis är störst igen. 

Kommentarer
Postat av: Sörran

Ica Lövnäs har Arla mjölk bara för att dom inte kommer överens med leverantören från Milko, det läste jag nånstans. Men butiksansvarig sa:

"om våra kunder vill ha Milko, så ska dom få Milko". Det är tydligen ingen på Lövnäs som bryr sig om det!

2008-10-15 @ 15:13:40
Postat av: Skägget

Ligger inte Arla i Stockholm??

2008-10-17 @ 08:23:26
URL: http://skaegget.blogg.se/
Postat av: hogie

De kanske har sitt huvudkontor i Stockholm, men jag har hört att vi i vår region får mjölken från mejerier på västkusten. Men vad vet jag. Skitsamma egentligen (om det är öst- eller västkust) när vi har mejerier inom mer normalt räckhåll.

2008-10-20 @ 13:45:15
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och lägg gärna till den som favorit på Bloggkoll :P

2008-10-20 @ 13:49:52
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0