En uppsägning och en kåt katt

Åttahundrafyrtiofyra.

Så. Nu har jag sagt upp mig skriftligt också. Det var det. Det var lite läskigt och konstigt men bra på samma gång. Jag får tänka på hur glad han på facket var över att det var någon som ringde och faktiskt hade fått ett nytt jobb. Ja sa jag, dessutom blir ju min nuvarande tjänst ledig till någon annan! Han var så glad så jag nästan ville bjuda hem honom på kaffe och en nybakad lussekatt.

Barbro (som Mård förresten döpte om till Märta för någon vecka sen. Märta? Det är väl inget kattnamn!) är sjukt könsmogen och har gått omkring och vröööööölat och bröööööööölat i fyra dygn nu. Stackars katt. Idag var Gibson så förtvivlad att han försökte ge henne sin favoritråtta. Den som han har kräkts på och som ingen annan får leka med. Då ha det gått långt. Så inatt ska han få bo hos Mård och Tård. Nog för att han är livrädd för Tård men det måste vara bättre en en Barbro som bara svankar och vill att han ska göra kattungar med henne. Det går liksom inte. Gibson har inga kulor. På onsdag ska hon kastreras. Fick en tid på fredag först, men idag ringde jag med panik i rösten och skrek att VI MÅSTE FÅ EN TIDIGARE TID! VI MÅÅÅÅSTEEE! Sammanlagt har jag nog sovit tolv timmar de här fyra dygnen. Ho är så köt så ho vet inte var hon ska ta vägen.

Igår ringde Tindra och berättade att hon hade gett alla sina nappar till grisarna till Mariebergsskogen och att hon är stor nu. Det är duktigt tycker jag! Hoppas hon har hållt sig. Undrar hur det gick när hon skulle sova? Hon berättade också att hon sög på tummen istället. Men så var det tydligen inte alls. Ungefär så här var det när hon ringde

"Heeeeeeeeeeeeeeej! Jag har varit på Mariebergsskogen och lämnat alla napparna jag är stor nu jag suger på tummen!"

Nu ska jag gå hem och sen ska jag på julfest.

Puss!

Band of Horses - Is there a ghost

För att det är det jag lyssnar på just nu. Det är gott i örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0