Vad gillar djur?

Sexhundraåttiosex.

Såg precis att jag är tjugofyra år. Det ser fint ut. Finast var tjugoett.

Idag har jag varit på kurs. Mindfulness. Du har redan koll på det här sa hon, det är för att jag är ung, sa jag. Jag har ingen aning om vad jag menade med det. Hon kanske trodde att jag tyckte att hon var gammal, men det var hon inte. Tror jag. Hon såg ju inte ut att vara sjuttiofem eller så. Trettioåtta kanske. Jag vet inte. I alla fall så lärde vi oss till exempel att andas. Vi lärde oss "katten" i yoga. Vi diskuterade. Vi lärde oss att under ett dygn tar vi cirka 20 000 andetag. Det var bra tyckte jag, en bra kurs. Fyra gånger kvar och sen kommer jag att vara lugn som en ko.

Nu är det fredag och jag tror att jag kanske är helt ensam här på kontoret. Men man vet aldrig. Det sitter säkert nån tant i ett hörn. Bakom en dörr. På toaletten. De är luriga, tanterna. Ibland är det gubbar här också. Under helgen ska jag göra saker. Mest ser jag fram emot söndag. Då ska jag åka hem till Björn och Benny och träffa deras nya bäjbis som heter Liv. Hoppas hon är tjock, som utlovat.

Jag ska nog åka hem nu. Snart. Några saker till. Idag ska jag spela Guitar Hero. Med vår Guitar Gitarr. Och träffa Sofia, eller?

Puss!

Håkan Hellström - Här kommer lyckan för hundar som oss

För att jag tycker det är märkligt att Håkan fortfarande vinner bästa-live-priser. Han har blivit rätt tråkig live (inte som i att han inte är värd att se live längre, men har man sett honom tjugohundra-tjugohundraett så är tjugohundraåtta rätt tråkigt) och... finns det ingen som är bättre? Säger rätt mycket om svenska livescenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0