Låna mig ditt barn

Sjuhundranio.

Först av allt vill jag bara säga att jag är besviken. Sofie gav Isac en presentkort på bio. Och vad ska de gå och se tillsammans? Kenny Starfighter. Där försvann mitt alibi. Då måste du gå med mig! sa jag till Christian. Fick inte världen mest positiva gensvar utan ett "Ehh.. ja..ha... ehh..". Har någon som läser det här ett barn att låna ut till mig för ett biobesök så tar jag gärna emot det. Jag kan även tänka mig att ställa upp som barnvakt för hela biodagen. Det får dock inte vara ett tråkigt barn som inte tycker att Kenny Starfighter är bra eller ett helt humorlöst barn. Barnet ska helst tålas att drivas med och som inte gråter av ironi. Alla andra erbjudanden mottages med en utskällning över hur värdelös du är på att uppfostra ditt barn till ett tråkigt barn som kommer att bli en tråkig vuxen. Observera! Barnet måste vara minst sex år.

Isac fyllde sju år och han fick en akustisk gitarr, rullhjul till skorna, Bakugan, ett skosnöre, pengar, fiskespö med mera med mera. Bakugan är vansinne. Mina adopterade eskimåbarn ska bara ha en pinne att leka med. Som de kan peta på varandra med.

Den här helgen ska jag till Fristad på årsmöte. Sist jag var där så hade vi snöbollskrig. Det hoppas jag inte vi ska ha den här gången. Eller - jag hoppas att det inte går att ha snöbollskrig. I helgen var jag på ett annat årsmöte. Naturskyddsföreningen. Det var kanske det konstigaste årsmöte jag varit på någonsin. Ingen visste något och det slutade med att vi fick kalla till ett extra årsmöte. Det leder förhoppningsvis till att vissa lär sig att man bör läsa stadgarna innan årsmötet. Här sitter jag och är en besserwisser och präktig som Madicken... Bara för att mitt jobb är att läsa stadgar och veta hur årsmöten och möten går till. Men ändå. Sitter man i en styrelse så borde man ha lite koll på hur ett årsmöte ska gå till. Nåväl. Det blir nog skitbra så småningom.

Idag var det han från Fame Factory som körde bussen igen. Han, countrykillen. Han körde oss till Göteborg en gång också. Han borde sjunga när han kör bussen. Det skulle jag tycka var roligt.

Ni vet väl förresten att man kan samla på Kalle Anka-filmer med Aftonbladet? Missa inte det.

Puss!

Korn - Reclaim my place

För att de ska spela på Arvikafestivalen! Och det finns inte en chans att jag hinner åka dit i år. Så nu måste jag gråta.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag kan gå med dig på kenny starfighter, jag kanske inte räknas som barn direkt men jag vill ju se den och ingen annan vill...

2009-03-23 @ 11:23:29
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

2009-03-23 @ 13:03:26
URL: http://hogie
Postat av: hogie

Jamen! Perfekt! Jag ska till Göteborg inte den här helgen men nästa! Det är ju givet.

2009-03-23 @ 13:04:49
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0