Hästbandet

Niohundratre.

På fredag är jag ledig, tjoho! Enda anledningen till att jag ville ha ledigt är för att jag vill tvätta. Tvättider hos oss är mellan 8-14 och 14-20. What? Måste man vara arbetslös, mammaledig eller illegalt gömd flykting för att bo i vårt hus? Så jag får ta ledigt för att tvätta. Nu måste man byta sängkläderna nästan varje dag. Får astma så fort jag tittar ut genom fönstret. Men det är väl lite spännande det också. Se om man överlever't. Oftast tänker jag "det går nog över snart" och så tar jag ingen medicin för att jag tänker att det inte behövs. Ibland så står jag inte ut så efter några minuter tar jag medicin och då är det som en helt ny värld som öppnas. Jag har fått för mig att astman aldrig försvinner om jag tar medicin varje dag. Fast egentligen är det nog tvärtom. Jag trodde att det skulle försvinna när jag blev större. Men nu undrar jag hur jag ens kunde springa runt på en fotbollsplan utan att dö? Jag skyller allt på Tård. Slänger sina dåliga gener omkring sig.

På tisdag ska grön ungdom ha grillfest med ung vänster och ssu. Jag tycker inte om'et alls men ibland måste man rätta in sig i ledet. Jag håller kanske inte med om nånting som uv och ssu tycker. Hoppas de är sjukt bra på att grilla. Det är lite så här... vi-måste-vara-vänner-nu-så-vi-får-alla-förstagångsväljare-att-rösta-rätt. Det är nog bra. I någon ända. Höhö. Ända.

Band of horses nya platta Infinite arms luktar soptipp. Har inte hittat en enda ny favorit. I morse när jag cyklade till jobbet lyssnade jag på Eldkvarn och tänkte att från och med nu ska jag bara lyssna på musik på svenska i en hel månad. Men jag la ned det projektet så fort Muse shufflades fram. Eller la ner och la ner. Löftet bröts ju liksom med det?

Imorrn ska jag till Munkfors och träffa killar som growlar. Det är en bra hobby. Att growla till orkestermusik.

Puss!

Band of horses - Funeral

För att det är ett vinnande koncept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0