Åk till Grums

Ettusentjugofem.

Det är inte så kul att sitta inne vid datorn när det är semester och fint väder. Men idag regnar det så jag tänkte dra ur tummen och tipsa om det finaste.

Sevärdhet i Värmland nummer tre. Sliperiet i Borgvik.


Vi var där i början av juni och det var helt hysteriskt varmt. Åk dit nån dag när det inte är supersoligt, så slipper ni reflektionerna i glaset till tavlorna.


Tavlorna som står på golvet har min bildfröken från högstadiet, Karolina Norlin, gjort.

Men det är inte tavlorna ni ska åka dit för. De är inte så roliga faktiskt. Johan Rehborg hade nån rolig och Jonathan Ahlmarks var värda att kolla på. Hammaröpöljk vettu. Di kan ju di. Fast egentligen så är det Kjell Engmans utställning på vinden som ni ska åka dit för.





Jag hade kunnat gå enbart uppe på vinden i flera timmar. Men vi åkte dit för att Tård ville se Ronnie Woods utställning. Som var rätt värdelös. Det var en tant som köpte en tavla av Wood. Hon var rolig. Hon skulle åka hem och hänga in makens "fula zigenartavla i garderoben" och hänga upp sin istället.


Det här är inte den roliga tanten. Det är Tård.




Störde mig på att de inte hade ställt bordet symmetriskt med fönstren. Avråder autistiska personer att åka dit. Eller så kan ni åka dit och ställa rätt saker.



Igår var vi på PARTY hos Ralle. Hartman undrade om jag kom ihåg när han, jag och Ralle var hos honom och skulle ha Gudfadern-maraton. "Så tänkte vi att vi dricker lite Jelzin till. Så vi hällde upp två glas var och halsade innan vi satte på filmen. Sen låg ju jag där och kalvade". Gjorde du? Konstigt att jag inte kommer ihåg det då... Ibland är man ju nästan för smart. Fast egentligen tror jag han ljög för jag minns det inte alls.

Idag ska vi till Sunne och se Gösta Berlings saga. Gött att det regnar så vi inte smälter bort i den där ladan.

Puss!

Garbage - Push it


För att Hartman berättade också att han hade haft fyra tjejer hemma i helgen "den ena strippade till Push it när jag lagade pasta pesto med sallad".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0