Tiden går fort när man har roligt, sa Jan

Ettusenfemtiotre.

Här kommer två ganska enkla och lättförståeliga recensioner av två musikaler i Karlstad.

Cabaret:


Next to normal:


Nu tror jag tyvärr att det inte går att få biljetter till de sista Cabaret-föreställningarna. Men då kan ni istället göra er själva en tjänst och inte gå på Next to normal. Bara gör det inte. Du vill skära dig själv i armarna och fly i pausen och djupt ångra att du har betalat för att gå dit.

Idag började bokrean. Jag var väldigt skeptisk efter förra årets flopp. Tror inte jag köpte en enda bok förra året. Men i år! Till slut var jag tvungen och säga till mig själv "nu måste du sluta. SLUTA SA JAG!". Det var så många böcker jag ville ha. Böcker är dock en av de få grejer som jag kan lägga relativt mycket pengar på utan att känna ångest. Så jag kommer säkert köpa mer... Fast jag borde inte. Våga vägra!



Skulle ha köpt ett eget ex av Palmeboken till Barbro. Kunde inte ta en bild utan att hon gick fram och luktade på den. Klara favoriten är Stenmark-fyndet! Ibland känns det skamligt att de säljer vissa böcker så billigt. Kände också att det var gött att jag hade väntat med att köpa Håkanboken. Värste kapena!


Rolig han, Jan Stenmark!

Vet inte hur det är med er, men jag skulle i alla fall väldigt gärna vilja ha en get. Eller en killing. En get är nog inte så kul. Det finns killingar i Mariebergsskogen. Jag älskar Mariebergsskogen. Jag älskar små djurbarn.



Tård är i Afghanistan men de får inte gå utanför campet för amerikanerna har bränt koranen. Jag vet inte vad han menar med att "amerikanerna har bärnt koranen" men i den här stan kastas det ägg på Lars Vilks. Det tycker jag är helt okej. De kanske kan kasta ägg på amerikanerna så löser det sig?

Imorrn ska jag till vårdcentralen. Jag tror jag har fått fotsvamp! Fast jag vet inte. Så jävla äckligt om det är fotsvamp. Men när jag googlar så kan det vara allt från herpes till fotsvamp till höstblåsor till värmeutslag. Jag får alltid konstiga hudgrejer och alltid på vintern. Varför är det så? Och så måste jag alltid äta penicillin mot det också. Kan det inte bara räcka med en kräm? Kan jag inte få en kräm som jag smörjer in kroppen med varje vinter så jag slipper få massa konstiga grejer? VARFÖR KAN JAG INTE BARA FÅ VARA NORMAL?! Om det är svamp så vill jag inte att ni ska tycka att jag är äcklig.

Puss!

First Aid Kit - Emmylou


För att det är roligt att de är arga på twitter för att bokare inte kan deras bandnamn. First Aid Kids heter de ju till exempel inte. Inte heller First Aid Kid.




Kommentarer
Postat av: Kamilla

1. Stenmark. Var och pris?



2. Killing. Killing är bättre än get. Vill inte alla ha en?



3. Gå till doktorn för fotsvamp? Jag kan både diagnostisera och bota fotsvamp, gratis.

2012-02-22 @ 21:44:53
Postat av: fedt.

när ska du skriva något roligt?

2012-02-23 @ 10:22:15
URL: http://coming soon
Postat av: hogie

Kamilla: 1. Akademibokhandel, 129 pickadoller tror jag. 2. Jag hoppas alla vill ha en? Den som inte vill ha den tycker jag inte om. 3. Det var inte fotsvamp! Eller som hon sa "det här är absolut INTE fotsvamp". De visste faktiskt inte vad det är. Konstigt.



Fetto: Förlåt... Men Stenmark är väl kul? Så nån annan är kul i min annars så tråkiga blogg menar jag. Jag borde sluta blogga, jag är så tråkig!! Gibson är rolig: kattackera.wordpress.com

2012-02-23 @ 11:35:05
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: fedt.

jag var mest ironisk. jag ber om klockpåse.

2012-02-23 @ 16:44:38
Postat av: fedt.

förresten, nu när du missade möllan så har jag nytt boende till dig.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-helsingborg-hittarp-helsingborgs-kommun-sundsliden-13-3499495

2012-02-23 @ 17:05:23
Postat av: hogie

What? Är det på riktigt ett hus där människor ska bo, laga mat och leva (ja, det var ungefär det jag kom på att man gör hemma)? Femtiofem mille känns sunt. Men det verkar vara dåligt med trädgård för mina killingar.

2012-02-24 @ 10:30:34
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0