Olika sorters minnen av en man

Ettusenetthundratvå.
 
Har hört ett otäckt rykte om att en av våra lärare från högstadiet nu ligger i koma. Just den läraren har jag ganska mycket minnen ifrån. Jag vet inte varför men när jag var typ åtta eller nåt så var han hemma hos min syrra på Tupperwareparty? Vet inte vad som är konstigast. Att syrran hade Tupperwareparty eller att han var där. Och ja, min syrra är mycket äldre än mig. Elva år, tror jag. 
 
Men den här läraren då. Vi hade honom i teknik och det första han gjorde, på första lektionen med honom var att han STÖRTADE in i klassrummet. Han sa ingenting utan slängde upp en frigolitbit på bordet och en tub med Karlssons klister. Sen hällde han klistret i frigoliten och bara "KOLLA HÄR. Det här är vad som händer med er hjärna om ni KNARKAR!". Och ja ba... WHAT?! Fy fan vad läskigt! Tur att jag aldrig kommer börja knarka! Det var väldigt effektivt. I alla fall på mig. Nu tror jag ju knappast att jag hade börjat knarka även om han inte hade gjort så. Men ändå. 
 
Han var nog inte så bra lärare. För jag kommer inte ihåg nånting som jag lärt mig av honom. Ofta rullade han in teven och gick och "kopierade lite papper". En gång rullade han in teven och "Kolla på den här filmen och håll utkik efter alla teknikprylar!". Det var en James Bond-film...
 
Vi blev också ovänner några gånger. Som första terminen i åtta. Läraren kommer in i klassrummet, sätter sig i stolen framför katedern, lutar sig tillbaka och blundar och säger "Nu ska vi vara tysta en stund. Jag måste vila. Annars kanske jag får en hjärtattack". Och det blir helt knäpptyst i klassrummet. MEN. Så öppnar någon dörren och läraren flyger upp i skräck! "Men VAD GÖR DU?! Vill du att jag ska få en hjärtattack?!". Och den stackars killen smyger ut igen. Han hörde inte till vår klass... men så händer detta. 
 
Läraren: Vad är det han heter den där killen? Kent va? Är inte det en POPGRUPP?
Jag: EH. NEJ. Kent är en ROCKGRUPP. 
Läraren: HAHAHA, nej du.. Jag tror det är pop. 
Jag: Nej. Rock. Kent är en ROCKGRUPP. 
 
Och här börjar någon annan lägga sig i "diskussionen", jag antar att det var Johan Krieg för han var alltid på mig och musiken jag lyssnade på. 
Johan (tror jag): Kent är inte ens musik vet du hooogieeee.. bläääöiasfhianga..
Jag: Men ge dig! Det vet väl inte DU!
Läraren: Jo men jag tror det är POP. 
 
Jag var jättearg. 
 
Ja. Men det var väl det. Jag är i alla fall ledig och det har regnat alla tre dagar som jag hittills varit ledig. Jättekul!
 
Puss!
 
Kent - En himmelsk drog
 
För att droger är JÄTTEFARLIGT. 
 

Kommentarer
Postat av: Simkaka

I koma?! Göran? Fredrik? Hm, du gick ju i f, så vi hade kanske inte samma lärargäng (käckt uttryck!)

Svar: Haha, sjukt att du vet vilken klass jag gick i. Inte ens jag kom ihåg att det var F! Är ju lite konstigt när man har hört det från nån som hört det från nån som hört det från nån, du vet... Jag har hört att han "ramlat ut från en balkong på fjärde våningen" eventuellt "hoppat ut från en balkong på fjärde våningen".
hogie

2012-10-19 @ 10:55:56
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Simkaka

Knepigt att jag utan att söka efter det råkade hamna på Görans sida på fb, och ser massa folk som skrivit där. Vet du vad som hänt?

2012-10-19 @ 11:26:59
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: reb

här kommer jag med lite info som inte ens vet vem det är, men min kille gick också på mörmon och har fått det bekräftat att det är göran som var hans tekniklärare. verkar som ingen vet vad som hände riktigt men på nåt sätt har han ramlat ut från en balkong. man får hoppas han kryar på sig, låter väldigt hemskt.

ps tack för bra blogg om en säger

Svar: Det blir alltid hemskt när man inte vet vad det är som egentligen hänt också. Eftersom alla alltid ska snacka så mycket. Men ja, hoppas han blir bra och att det är inte var självförvållat! Och tack :)
hogie

2012-10-29 @ 21:04:56
URL: http://osynligejackson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0