Jag är så jävla full.

Femhundraåttiotvå.

Tack för att Läsarnas Fria Tidning finns.

Ibland kokar jag bara över. Vi måste betala av på statsskulden. Vi säljer Vin & Sprit. I samma veva passar vi på att gå ihop med danska posten. Allt för att minska på vår gigantiska statsskuld. Pernod Ricard lovar och svär att det inte ska bli några förändringar för oss alkoholsugna svenskar. Vilken tur!

Vilken tur för alla de små flickor och pojkar som var på krogen samtidigt som mig förra helgen. Det är jättebra att vi har tjugo på systemet och arton på krogen. Att flickorna som skanderar "Jag är så full! Fast jag knappt har druckit något!". Samtidigt som hon står och kämpar med att hålla tubklänningen uppe. Bredvid henne står en kille och vill inget hellre än att få med sig sina kamrater till krogen där det finns mest brudar.

Har det alltid varit så här? Har det alltid varit okej att gå till krogen och bli fullaste kamelen av alla? Inte ens när vi drog oss till restaurangen var det lugnt. Där satt ett gäng medelålders kvinnor som druckit några flaskor för mycket. Jag känner att jag blir sjukt äcklad av den svenska alkoholkonsumtionen. Å andra sidan vet jag inte om konsumtionen just här beror på storstadskomplexet som råder i den här stan. Att tro att Kungsgatan är en version av Stureplan. Det funkar liksom inte. Det funkar inte att polisen alltid måste stå redo på torget varje helg. Att när man kliver ut från krogen så får man räkna med fyra-fem blodbråk efter vägen som leder hem.

Så är det. Jävla moralkärring!

Puss!

Johnossi - Lie Lie Lie

För att de lyckas gånger två.

Kommentarer
Postat av: FatBastard.

visst lyckades de.

2008-04-13 @ 01:05:41
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0