Ibland glömmer man när man sitter vid datan

Sexhundratjugosju.

Jag känner att någon måste stoppa mat i mig. Katten är ju helt värdelös. Han gör aldrig nånting här hemma. Vore roligt om han kunde ställa upp för sin familj en enda gång iaf.

Idag är det lördag och det regnar och är sol på nästan samma gång. Tittade ut genom fönstret och tänkte "nej, jag vill nog inte åka till Sunne". Dessutom gick jag upp för cirkus två timmar sen. Känns som att min kropp kanske har lite sömn att ta igen.

Igår var det mitt sista pass i brödfabriken. Självklart blev det strömavbrott och allt bröd var tvunget att bakas om. Chefen var där. Jag hade radion på. Marcus "jag är sjuk egocentrisk" Birro var programledare för Karlavagnen och allt handlade om Broder Daniel. Shoreline.
Chefen: Jessica! Stäng av den där dreten och kom hit!
(han har väldigt auktoritär röst så jag sket nästan på mig.)
hogie: Ja. Vad vill du?
(skitstressad)
Chefen: Här! Lägg örat mot  frallorna!
(som han precis tagit ut ur ugnen.)
Chefen: Bränn dig inte bara, för fan!

Det knastrade i frallorna. Efter det fick jag en lång lektion i att det knastrar för att de krackelerar. Det är det som gör ytan på frallan. Ibland när han ringer så går en kvart av samtalet åt till att han håller lektion i bröd. Hur limpor måste sätta sig, till exempel. Sen sa han att han skulle ringa mig när jag behövdes. Bra, sa jag, för jag kommer att sakna Thomas. Då fick chefen en bra idé, nämligen att jag ska jobba nästa fredag. Men vad jag och Thomas har för turturaffärer, det fick vi hålla för oss själva. Hahahaha. Turturaffärer.

Oj. glömde bort att jag höll på med det här. Letar efter en bild ju.

Puss!

Justice - Stress

För att det är Mickes fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0