Jaaa, verkligen

Sexhundrasjuttioett.

Jag är grinig för att jag missar Krunegård imorrn. Sist gick jag inte för vi bestämde att vi skulle gå imorrn istället. Imorrn är jag i Göteborg. Där är inte Markus Krunegård.

Stockholm var alldeles grått och trist och grinigt som vanligt. När jag kom hem så snöade det och var kallt. Det var gött. Jag ser fram emot ledighet. Sjukt välförtjänt ledighet. Jag ska vara så ledig att jag nästan kommer glömma bort att jag måste tillbaka till jobbet nån gång.

Roligast igår var när sjuttioåriga Anna-Greta klädde ut sig till jultomte och gav fel kuvert till allihop. Det stod Hans på mitt. Det stod Laila på Marinas. Det gör inget. Hon är gammal och enochtjugo lång, ungefär.

Nu har de börjat renovera här. Grävmaskiner och grejer. Grannarna är skittråkiga och tycker att allt är hemskt och jobbigt.

Viktig-Petter:
Jag förstår inte hur de tänker med parkeringen.
Källarduschar'n: Nej, allting är väldigt konstigt.
Viktig-Petter: Man kan ju tro att det är första gången de renoverar!
Källarduschar'n: Ja, verkligen!

Och hur många renoveringar har ni varit med om? Hur många år har ni jobbat i renoveringsbranschen? Gnäll gnäll gnäll. Att de orkar. Själv ser jag nästan fram emot att bo i en barack. Tänk vad vi ska gå varann på nerverna, Christian och jag. Kanske att någon kommer att bli skjuten i knät. Spännande.

Nu ska jag mentalt förbereda mig för en bussresa på fyra timmar med åtta fjortonåriga tjejer.

Puss!

Lasse Lindh - Fem enkla saker

För att det var det enda jag kunde komma på. Känns så där.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hur i hela friden förbereder man sig mentalt på en sån sak?

2008-12-12 @ 15:55:48
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Det kunde man inte. Men det gick rätt bra ändå. MP3-spelaren är en fantastisk uppfinning!

2008-12-16 @ 13:18:27
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0