Ser du snoret?

Femhundrafemtionio.

hogie är sjuk. Tänkte att det var väl som fan att allergin redan har slagit till. Det är priset man får betala när man längtar efter sommar så fort det slår över till september. Vi förorenar skiten så vi får sommar året runt. Men serdu, det slog fel och nu kommer vi att få leva som britterna resten av livet. Men det var inte allergi. Jag beskyllde, som den svensk jag är med knuten näve i ficka, alla på redaktionen för att bära på någonting som mina 80-talsgener inte klarar av. Så är det en förkylning. Tji fick jag. En förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Den jävlas med mig. Varför? Vet inte. Synd att jag tror på karma. Synd att jag inte kan komma på vad jag gjort för fel.

hogie: Jag kommer inte idag.
Chiefen: Nej, förstod det. Jag såg att du var riktigt förkyld igår.

Det känns bra. Att man kan se att jag är förkyld. Har jag snor i ansiktet? Allt skulle kännas så mycket bättre om han hade sagt att han hörde det. Min astmamedicin är slut och jag ska inom ett par timmar ringa till mina föräldrar och beklaga mig. Jag lever under tycket att det är deras fel att jag måste leva med det och det är därför de som ska stå för allt som har med det att göra. Det ligger alltså på dem att införskaffa mediciner till mig så jag inte trillar av pinn av andnöd. För det vill de väl inte ha på sitt samvete?

Annars har veckan varit förbannat fin. Ett av mina arbeten hamnade på gårdagens etta. Kändes bra att kliva in på redaktionen och se mitt foto uppsmält på tjugogångertjugo på tidningens etta. På en höft. Det gör liksom att det känns bra.

Snart kommer Håkans snart kommer Håkans snart kommer Håkans. Snart kommer boken om Håkan snart kommer boken om Håkan snart kommer boken om Håkans texter. Tjugosjätte mars och slutet av mars. För sent för edelweiss. Texter om ett popfenomen. Förhandsboka.

röken har startat en kampanj. Eftersom det är hennes gamla arbetsplats jag är på så har hon fortfarande kontakt med de som jobbar där. Hon hetsar dem till att få mig att skaffa körkort. Skickar mejl till dem där hon skriver att de ska skicka ut mig på långa cykeljobb så jag förstår att jag ska skaffa körkort. Riktigt så funkar det ju inte. När det gäller vissa saker har jag har en femårings psyke, och gör man så.. Då vill jag ännu mindre ha det där körkortet.

Idag ska jag gå ut. Jag ska försöka att inte snyta mig mer. För min näsa kommer kanske att ramla av om jag gör det. Till helgen ska jag spela biljard och dricka öl med Sofia. Jag ska inte gå på kent. Jag har insett att kent... Det är den gamla kärleken som faktiskt rostade. Det kan kvitta. Så länge jag kan sätta på en platta med dem när jag vill så är jag nöjd. Nu ser jag mest av allt fram emot Johnossi på Koriander den fjärde april. Indeed samma dag som Turboneger, men de har jag sett förr och Johnossi är så vansinnigt bra SÅ INGEN FÅR FANIMEJ MISSA DET. Den tionde april är det Florence Valentin och den här gången är det sant. Inget ljug. Tionde april.

Puss!

Hästpojken - Caligula

För att jag verkligen älskar det. Jag mår lite dåligt över det. Men det görs ingen sån musik längre. Go götet!

Kommentarer
Postat av: Ulli

Hej!
Va fint!
Du är så bra..!

2008-02-29 @ 11:27:28
Postat av: hogie

Naaawh! DU är så bra :)

2008-02-29 @ 14:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0