Ulf, min hjälte.

Femhundrasextiotre.

Oj. Ojoj. Det märks übertydligt när jag har alldeles för lite att göra. Under dagarna har det värsta som kan hända hänt... Plattången är trasig! Herregud. Garanti ett år läser jag på lappen. Kan aldrig stämma, tänker jag. Gå in på försäljarens hemsida, OBH Nordicas hemsida... Konsumentverket. Tjena macarena, olika bud i varenda delstat.

Allt slutar med att jag sitter på Rådrummet. Med Ulf. Ulf var (är) en ganska snygg man som hjälper konsumenter. Jag skulle skriva ett brev. Det var Ulfs råd till mig. Sen ändrade han sig och sa att, man behöver ju faktiskt inte skriva ett brev. Det räcker om du går dit och säger det muntligt. Den är det allt det här med handhavandefel. När skulle jag kunna ha haft sönder den? Det tål att tänkas på. Har ju använt den på samma sätt sen jag köpte den. Ett hårt liv för en krullig människa som jag.

Hoppas den lagar sig själv. Eller som elektrik'örn sa "njaaa... det kan ju vara nåt fel på temorstaten vettu". Ibland måste man låtsas att karlar är bra på sitt ämne.Då ska man fnittra lite och säga "Tihi, jaaa.. såå måste det va. Du är så duktig!".

Egentligen skulle jag nog ha åkt till sjukhuset och sytt mig i tummen igår. Jag skar mig. På matkniven. Det är apdjupt och ser ut som att det vägrar läka. Jag är inte klantig egentligen.

Kaffe vore nog inte fel. Bjuder på en bonusbild, flytten till ära!

image1

För att jag inte ska på kent på lördag. Nu kan ni sluta fråga. Once and for all. Som di säger i amerikatt.

Puss!

Stefan Ljungkvist - Morfar har berättat

För att mormor skulle ha fyllt år i förrgår. Morfar och världens coolaste gammelmoster skulle ha fyllt år den femte mars. Farfar fyller år den femte mars. Han är dretgammal och bor Göteborg med en ondskefull fru.


Kommentarer
Postat av: Lou

Vad händer ikväll? :D
Tipsa mig om klädsel till kvällens fest, det skulle vara gulligt av dig!

2008-02-29 @ 15:19:24
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: robert

Åh, "Morfar har berättat". Den hade jag nästan glömt bort.Minns den från något program för vuxna som jag såg som liten och minns att i den texten rabblas det bland annat upp en massa namn på olika öar.....(hoppas jag har rätt nu,annars faller det här platt till marken) Jag borde nog skaffa den där låten.För att minnas något jag aldrig förut minnts.

2008-02-29 @ 16:18:02
URL: http://robertcarlsson1978.blogg.se/
Postat av: hogie

Lou: Du kanske kan ha gallonisar på dig?

Robert: Nu sätter du mig på pinn. Lyssna på låten orkar jag inte heller. Det är om massa skepp som är på haven, och hjältar... Men öar. Jag får inte upp nåt. Men det vore ju rätt logiskt.

2008-02-29 @ 18:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0