Det blir svårt för honom

Sexhundratjugoett.

Damen på bageriet är jätterolig. Första gången blev jag nervös och kom på att oj, hon försökte kanske inte alls vara rolig. Men efter en stund skrattade hon också. Jag hade vänt en lapp fel och då trycker hon upp den i sina ögon och säger "Tänk när chauffören ska läsa det här, då står han så här och "men oj, vad står det här, jag ser ju inget!" det blir ju jättesvårt för honom". Ungefär. Jag skrattade lite för länge.

Vi har massa filmer att se som inte Christian har sett. Till exempel I heart Huckabees och American Splendor. Hur kan man inte ha sett dem? Kanske för att han har dålig syn. Tur att jag har bokat en tid hos optikern åt honom. Då kanske det blir ordning på torpet. Då kanske han inte måste fråga mig om vad det står på skyltarna när vi åker bil. I alla fall så är Jason Schwartzman med i I heart Huckabees och jag har tänkt på honom jättemycket senaste tiden. Det blev något "tekniskt fel" på Karlstads nya radio och vi fick höra Can't buy me love tre gånger efter varandra och då tänkte jag på filmen och fick för mig att Schwartzman är med i den. Men det är han ju inte alls det är ju Patrick Dempsey som är med i den och det var skitjobbigt för jag kunde verkligen inte komma på vilken film det var som jag tänkte på. Spun? Nej. Darjeeling Limited? Nej. För det är ju en äldre film. Och sen kom det... Rushmore. Bra film! Den ska jag se snart. Sen kommer ju, förhoppningsvis The fantastic Mr Fox. Fast det vet man aldrig. Det står alltid saker på internet, sen längtar man efter dem i ett år, sen glömmer man bort dem och helt plötsligt står de i filmhyllan. Som Everythings gone green.

Idag är det allsång. Nu ska jag skriva novell till tävlingen.

Puss!

Håkan Hellström - Kär i en ängel

För att jag tänker på den när jag hör den dära... med Takida. För det är lite samma sak, fast annorlunda. Tyvärr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0