När E-Type kom till Sunne

Sexhundratio.

Det gick inte. Det var för hett även i skuggan. Ofta undrar jag hur jag orkade spela flera 90-minuters matcher om dagen. Det är för mig ett stort mysterium.

Jag fnittrar och läser om hur Håkan två gånger erbjuds sex på toaletten, hur han förvånar sig själv när han avböjer och istället dansar vidare. Efter det tänker jag på Jonatan och panoramabilden. Det gör jag ganska ofta. När jag måste få skratta. När jag som bildchef måste säga till honom att panoramabilden är skitful och att den inte går att använda. "Det är djup i bilden!" använder han som argument "Ja du kanske tycker att det är djup i bilden, men jag har svårt att se hur alla läsare ska se det". Vi använde aldrig bilderna.

Oj. Jag orkade inte vända på den. På Haghallen har de bilder till allt. De flesta är förståeliga, som att det är en hamburgare vid hamburgarna. Men den här... Den är bara jättekonstig. Och sjukt rolig. Lasagne - för hela din familj som har glasögon. Upp och ned.



Just det. I helgen, när jag inte visste vad vi hade gjort men sen kom på det. Då var det ett stort happening. Eller som Ulli sa "Det här är ju större än när E-type kom till Sunne!" (på skämt, måste jag tillägga enligt den citerade). Det kom polisbilar, brandbilar, räddningstjänst, ambulanser. Men vad som hade hänt. Det fick vi aldrig veta.

Något annat som hände var att Christian kissade i busken. Med en cape på kroppen. Även den uppochned. För jag orkar inte vända.



Jag har börjat använda mobilkameran. Det är för att kameran är så stor. Och lite halvt trasig. Det var inte meningen.
GAH. Gibson vill äta upp mig, min dator, min Håkan-bok och alla mina kuvert.

Puss!

Håkan Hellström - Ramlar

För att en del borde göra det. Ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0