Vuxensaker

Sexhundrasexton.

Såhär tänkte jag. För några år sen pratade jag med en gubbe som frågade om jag ville jobba på hans bageri. Ptjaa... Jo, sa jag. Sen blev det inget mer, för jag började skolan eller nåt. Nu tänkte jag att, jösses. Jag tycker ju om bröd. En macka med ruccola, mozarella och tomat. Det är jävligt gött. Så jag ringde den där mannen. Han var på Legoland, men behövde antagligen någon som kunde ta hand om hans bröd.

Jag undrar när man blir stor och vet vad man vill göra. För just nu är det lite jobbigt. Det är så tråkigt att inte ha någonting att göra. Orkar inte plugga mer. Inte just nu i alla fall. Jag skulle vilja jobba med brödet. Det skulle vara bra för mig.
1. Man får fri tillgång till mackor
2. Man får muskler
3. Man behöver inte tänka allt för mycket
4. Man får ibland jobba på natten, det tycker jag är roligt. Det har jag gjort förut och det var skitbra för jag är hur bra som helst på att vara vaken på natten
5. Man får göra något som gör att man kan komma på vad man egentligen vill göra

Och så vidare. Jag har haft massa jobb. Till exempel har jag skrivit massor om musik. Till exempel har jag delat ut tidningar. Till exempel har jag jobbat i kiosk. TIll exempel har jag tagit hand om barn. Till exempel har jag rensat ogräs. Till exempel har jag jobbat för djävulen. Till exempel har jag jobbat med att rädda miljön. Till exempel har jag sålt brädspel. Till exempel har jag packat naturläkemedel. Och så vidare. Men inte vet jag mer för det.

Jag har lovat min systerson att vi ska åka till Sunne Vattenland. Eller vattenpark. Jag minns inte vad det heter. Den 28:e juni ska vi åka till Sunne och jag hoppas att det är fint väder. Har varit inne lite på hemsidan och jag tror att det kan vara riktigt roligt där i vattenleken. Undrar hur lång han är? Man måste vara över 120 centimeter för att få göra massa saker. När jag var liten åkte man till Skara Sommarland. En gång var bröderna Herreys där och sjöng och dansade i gyllene skor. Vi har det på film. Jag är typ tre år och sover mest, Madde skriker att det svider i könet när hon badar i "Döda havet" och Nettan tar en timme på sig att åka ner för Fritt Fall. En annan gång när vi var där så var Ny demokrati nystartat och jag fick en pin med Berts ansikte på. Det är också ett fint minne.

Sist vi var där så var jag kanske... femton år. Jag minns ingenting. För när man är stor så tar man inte med filmkameran. Det är lite synd. Från och med nu ska jag börja filma saker, fast jag är vuxen. Det viktiga är att lägga in det i datamaskinen och redigera ihop nåt. Det ska jag göra från och med nu. Fast bara när man är iväg på nåt förstås. Som till exempel Sunne vattenland. Eller vattenpark.

Idag är det inga husfruar. Det gör mig ledsen. Imorrn är det fotboll. Det gör mig glad. Gladast blir jag när Markus Rosenberg är snygg och får vara stand-in för Kim för ett tag.

Puss!

The View - Skag Trendy

För att jag saknar dem. Gör nya saker.

Kommentarer
Postat av: Söstra

Det va Anna som åkte "fritt fall"

2008-06-18 @ 11:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0