Känns inte särskilt rock n roll

Sexhundrasextioåtta.

Det där med isproppen. Nu är det nästan tio plus så... ja.. det blir nog ingen ispropp. Tyvärr.

Jag har städat. Det var lite kaos här igår. Massa tjejer som sprang omkring. Skor i hallen. Smuts i hallen. Skriker gör de också. Jag har aldrig varit med i ett "tjejgäng". Vi var ju ett gäng med tjejer men... Vi var liksom inget tjejgäng. Men det känns som att det är dags att vänja sig. En pratade hemskheter och fick tårar i ögonen och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga (även om jag såhär i efterhand tycker att jag hanterade det skitbra och kanske borde bli terapeut istället). De pratar om killar som de varit ihop med killar de vill vara ihop med och folk som är töntiga och dumma i huvudet.  Så jag fick värsta migränen och kunde inte följa med till Ankan. Dock inget som jag grät över.

Idag är det Christian Kjellvander och Lars DemianKoriander. De två ihop måste ju vara hur bra som helst. Sa till Lisa igår att jag skulle följa med men nu är jag inte så jävla sugen längre. Tur att det är några timmar kvar. Det är en sån där spelning som jag kommer ångra om jag inte går på den.

Folk som inte svarar i telefonen - you suck! Om jag fick bestämma så skulle det finnas en lag som säger att man får skriva på ett jag-måste-svara-varje-gång-det-ringer-annars-hamnar-jag-i-finkan-kontrakt när man köper en mobil. Jag skulle inte behöva skriva på. För då skulle jag sitta konstant i fängelset. MEN. Alla andra skulle tvingas att skriva på.
Folk som inte svarar på mejl samma dag - you suck! Men ni behöver inte hamna i finkan. För tro det eller ej, alla har faktiskt inte internet hemma. Så det är okej.

Imorrn är jag ledig! Helt fantastiskt. Nästa vecka ska jag till Ekshärad. De pratar roligt där och jag har varit på kyrkogården och hållt ett föredrag om järnkorsen. Det var sjukt. Jag ska till Göteborg också. Damn you om det regnar när jag åker dit! Det ska bli kul att träffa alla människor som är inrörade i det här. Det är coola ungdomar som säger nej till alkohol och har skitroliga fester ändå.
 
Puss!

The Thrills - Big sur

För att det vore rätt gött att hänga i Kalifornien nu. Svenskt mittemellanväder är inte så rockigt. Som Bo Kasper själv skulle ha sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0