Roffe på station

Sexhundrasextiofem.

Undrar om SJ har som krav att alla de anställer måste vara roliga. Alla jag pratar med är roliga. Antingen så är de medvetna om det eller helt omedvetna. Roligast är de sistnämnda. Roligast är Rolf.
"Tjena Jessica! Du, det är Rolf på SJ det här. Jag står i luckan nere på stationen". Bra för dig Rolf!

Gött att jag tog med mig snöstorm ned till Värmland! Skönt att prestera något under den här veckan. Jag tycker om snö och jag tycker om snöstorm. Jag tycker om Sverige och jag tycker om årstider.

Under den här veckan har jag funderat över hur många mil jag kommer att resa under ett år. Ska börja räkna på det från och med första december. Borås ligger så jävla dåligt till. Jag önskar ingen att behöva resa till Borås lika ofta som jag antagligen kommer att behöva göra. Två gånger på tre veckor hittills känns som alldeles för ofta. Där är Ludvika mycket bättre. Länståg hela vägen. Plus att de som kör länstågen kan göra lite som de vill. Åka tidigare till exempel. Tur att Rolf vågade avbryta sitt telefonsamtal för att ge mig biljetterna. Annars hade jag missat tåget. Eftersom det gick för tidigt.

"Jessica. Mår du verkligen bra? Din ena pupill är sjukt mycket större än den andra!". Jag hade en extramamma under tiden i Ludvika. Det var bra. Jag har blivit kompis med en aktiv kristen. Det ser jag som öppet och fördomsfritt av mig. Hon är bra och tycker att A walk to remember är världens bästa film. Det gör också att hon är knäpp. Vilket är okej, eftersom hon är aktivt kristen.

Synd att Christian och hans Anderzons Orkester inte gick vidare på Värmlandstoppen. Tur för mig dock, jag hade tröttnat på 40+ redan innan de var med som utmanare.

Nu ska jag göra viktiga saker som att packa ur mina väskor och packa i dem igen. Och "disken diskar inte sig själv, vettuuu?".

Puss!

Polyphonic Spree - Together We're Heavy

För att deras hemsida är snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0