Fy fan vad dumt! sa gubben Mattsson om Månnickas lögner

Sexhundratrettioåtta.

Jag mötte Månnicka på gatan. Javisst kan jag jobba. Titta här, TISDAG mellan nio och fem. Tisdag alltså? Idag är det tisdag. Jag kommer dit. Vad gör du här? frågar Månnicka. Jag sa ju torsdagen den sextonde oktober. Nej, det gjorde du verkligen inte. Jag visade dig till och med att jag skrivit upp nio till fem TISDAGEN den sextonde september. Hon gick nog på nåt den dan. Synd för mig. Synd för Karl som var superduperglad när jag kom dit. Synd på den här dagen. Vad ska jag göra nu då? Gå till bibblan. Våra böcker har redan gått över tiden.

Så jävla dåliga böcker har jag aldrig lånat. En hårdbögporrbok. Det var väldigt oväntat. Bananflugornas herre. Okej, kanske inte hårdbögporr. Men jag tror inte att vilken heterosexuell flicka som helst gillar den. Jag försökte verkligen läsa klart den. Men den var så jävla självgod och förbannat dålig så det gick helt enkelt inte. Ängel med svedda vingar. Orkade inte heller läsa. Läste max tjugo sidor.

Trött som satan är jag också. Katten är ett as på nätterna. Ska äta upp fötter och leva busliv. Som att det här vore Kronoparken. Eller Rud. Det här är centrum, här sover vi på nätterna! Vi vågar inget annat. Det kanske är så när man kommer från Forshaga. Får fråga Sofia. Eller Erik. Han brukade ju vara uppe på nätterna. Ja just det. Sen sov han på dagarna. Precis som katten. Det kanske är annorlunda nu. När han har tjej. Gibson vill nog också ha tjej snart.

Igår träffade jag Elin. Åååh... vi går till Melkers! sa jag. För där har man inte varit på flera år. Det var inte lika bra som för flera år sedan. Inte lika snyggt. Kaffet smakade skit (Zoegas). Men Elin var ungefär likadan som för flera år sen. Hon fyller år på söndag. Grattis i förskott!

Jaja. Jag går väl till bibblan då. Allt är ditt fel, Månnicka. Det gör inget. Du är go ändå.

Puss!

kent - Berg & dalvana

För att det är kul när en gammal sång får en helt ny text. Restaurering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0