Jävligt tröttsamt

Sexhundratrettiosju.

Den helgen gick i ett jehu. Så bara. Så var den borta. Lika bra det. Överskattat med helg. Sommarlov. Där har vi riktig ledighet. Att gå i femte klass, få sommarlov och när man kommer tillbaka till skolan så är man äldst och boss.

I fredags jobbade jag. Med Thomas. Han tycker att det är jobbigt när det kommer in folk i hans smörgåskiosk som sjunger i kör. "Jag vet inte vad det är med dem. Men bara för att jag vet att de är med i kör så måste de sjunga för mig? Som den här killen som kör taxi och sjunger i kör. Han kommer alltid in, och då frågar jag "vad vill du ha?" och då måste han sjunga "EEEEN BAAAGUEEEETTEEE!". Och varför måste han sjunga det? Det är jävligt tröttsamt". Tänk om man inte hade värre saker att vara trött på än att kunderna sjunger fram beställningarna?

Men han är väldigt rolig, Thomas. Utan att veta om det. Som Maggan som ägde Maggans med som sålde Maggans och köpte kiosken vid sjukhuset istället. Han var en bra kioskgubbe. Han skulle alltid tvinga mig att gå ut med Mård och Tårds hund. "Du måste hjälpa till! Gå ut med hunden! Varför ska alltid din pappa behöva gå ut med den hunden? Hälsa din farmor!". Varför ska jag behöva gå ut med hunden, Maggan? Han heter inte Maggan egentligen. Namnet följde bara med eftersom kiosken alltid hetat Maggans. Han heter Mohammed eller nåt annat jättevanligt.

Snart måste jag gå härifrån. Viktiga uppdrag.

Puss!

Lars WInnerbäck - Timglas

För att jag tänkte jättemycket på den och Stackars Jack igår efter att jag nästan läst klart första delen av Lundell-biografin. Jättemycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0