Kött är gött

Sexhundrafyrtiofem.

Nu ska det handla om mat. För jag är hungrig. Ovanligt, tänkte Madde när hon läste det.

Igår var det en utvecklingsstörd vikarie på dagis. Hon är inte utvecklingsstörd så att det syns, men nåt måste evolutionen ha missat hos henne. De stod och pratade om att jag inte äter kött. När jag går fram så säger den störda "Varför äter du inte kött? Vad har du för anledning?". Det är verkligen det värsta jag vet. När folk ska börja ifrågasätta saker som de bara stör sig på. Jag skulle aldrig ifrågasätta någon om varför den äter kött. Framförallt för att jag vet att man bara får ett av tre korkade svar...

1. Kött är gött.
2. Människan har alltid ätit kött!
3. Kroppen måste ha kött. Annars fattas det saker så man kan bli sjuk.

Eh? Tvåan är min favorit.

Saken var den att hennes tolvåriga dotter vägrar äta kött hemma. Hon frågade hur det gick till när jag slutade och jag berättade och den andra vikarien säger under hela berättelsen "Precis som di doter! Precis som hooo!". Ja.. okej...
hogie: Du kan ju låta henne få vegetariskt i skolan i alla fall om hon inte kan få det hemma.
Utvecklingsstörd: Men jag fattar inte. Det måste vara en fix idé. En gång tvingade jag henne att sitta vid bordet och äta kött. Det tog en halvtimme och hon grinade hela tiden.

What? Gör man så? FÅR man göra så? Jag blev skitsur och sa att om man är tolv år så kan man faktiskt tänka lite själv och att hon borde ha lite rätt att bestämma över sitt eget liv. Fy fan vilken hemsk morsa. Sitter och tvingar i ungen kött när hon bara gråter och gråter. Hon tyckte nog att jag lät arg för hon sa "Joo... jag ska nog skicka med ett sånt där intyg till skolan...". Ja det ska du. Annars skickar jag med henne ett falskt intyg.

Nu måste jag äta. Innan jag kanske dör av hunger.

Puss!

Oasis - Little by little

För att det inte är långt kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vafan! vissa borde ju inte få ha barn, ring socialen! stackars ungen kommer ju göra världens revolt och så får mamman aldrig mer se henne om hon fortsätter sådär. du borde åka och lämna veggie-matlådor i smyg till barnet så hon får nåt att äta som hon inte gråter av, stackarn.

2008-09-25 @ 12:20:27
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

I know! Vad som också är läskigt är ju att hon är vikarie på dagis. Tjena macarena, vad bra hon måste vara med barnen. Tur att vi inte var på samma avdelning.



Socialen is te shit, bra där. Hon kan ju faktiskt dö. Om hon inte äter, menar jag.

2008-09-26 @ 13:03:32
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Anonym

på din avdelning tvingar du barn att äta grönt, och de bara grinar..

2008-09-26 @ 16:11:28
Postat av: hogie

Det gör jag verkligen inte. Men det är väldigt olika det där. På en del ställen älskar barnen grönsaker (för att "man blir stor och stark, och morötter får man bra syn av"). Medan på en del andra så vågar de inte ens smaka. Pedagogik is the shit.

2008-09-26 @ 18:59:00
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0