Piss och Puss och Gerd som säkert heter Britt

Sexhundratrettionio.

Jag var på bibblan. Sen åkte jag till Röda korset. Det fanns inte en enda rolig pryl där. Mest av allt letar jag efter knappar. Till mitt västprojekt. Sen åkte jag hem och gjorde linssoppa. Och chokladmuffins. Med chokladbitar i. Uh ja. Där missade ni nåt. Först kunde ni ha fått en skål av världens godaste soppa och efter det kaffe med nö gött te.

Gerd fryser och kan inte sova för allt buller. Hon heter egentligen inte Gerd, men vi kallar henne det. När hon inte hör. Vi vet inte vad hon heter. Jag gissar på Britt. Hon tycker att det är så kallt i huset att på morgonen sätter hon på ugnen och sen sitter hon framför den och dricker kaffet. Smart! sa jag till henne. Egentligen tänkte jag "Jag kan värma dig. Tunna, lilla, stackars frusna tant med högt blodtryck". Jag skrämde henne när jag sa att hon kunde ha fått det höga blodtrycket av allt buller. Det är en miljöfråga det där, sa jag. Jag kände att hon tycker att jag är bra. Hon tycker att det är bra att vi är med i Hyresgästföreningen. Hon tycker att det är synd att vi antagligen är de enda i hela huset som är det. Tanter vet så himla mycket om grannar. Det är roligt, tycker jag.

Nu ska jag läsa om mänskliga rättigheter. Jag missar den föreläsningen. Ska gå på mat, miljö & rättvisa istället. En varannangånggrej helt enkelt.

Och nu, helt plötsligt, kom jag på att det nog finns massa roliga knappar i farmors gamla syskrin. Om hon hade levt så skulle jag be henne lära mig sticka. "Farmor kunde sticka", brukar morsan säga. Det hjälper väl inte mig nu? "Det är jättelätt att virka!", brukar morsan säga. Men lär mig då? Mormor lärde mig en gång. Men jag ville nog hellre lyssna på Piff och Puff (först skrev jag Piss och Puss.... hahahaahahaaa... fingersättningen är sådär i den här ställningen) på kassettljudbok. Här kommer Piss och Puss... är på gång nu...Här kommer Piss och Puss... varje gång du.... Här kommer världens bääästa räddningspatrull som löser fallen för din skull. Piss och Puss är ju jätteroligt. Nu när jag tänker på det llte mer.

Puss!

Avril Lavigne - Complicated

För att det blev den när jag random drog en av mina singlar. Det är en skatt av pinsamheter. Joakim Hilson till exempel. Den är nog aldrig ens lyssnad på. Synd. På en sån fin artist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0