We used to treasure every dawn

Sexhundratrettiotvå.

Damn you Titiyo. Jag har satt på 300 slow days in a row på repeat. Det händer ungefär två-tre gånger om året skulle jag tro. Nä. Max två. Den här är i klass med Alright.

Igår var jag i skogen med morsan och plockade kantareller. Först plockade vi i nån timme vid stugan. Sen tog vi en kaffe. Allt var frid och fröjd, vi hade massor av kantareller. Sen gick vi ut i skogen hos Mård och Tård, hittade lite fler. Hemma hos Mård och Tård skedde ett av de största angrepp som finns. Något bet mig. En fästingjävel. Man kunde iaf tro det, att det skulle vara en. Men det visade sig vara massor. Jag kände mig våldtagen och stod i duschen aplänge. Jag grät nästan och tänkte på förra gången jag blev angripen av världens värsta parasit. När doktorstanten sa "OJ!", jag fick äta mediciner och hoppa på kryckor i tre veckor. INTE SÅ JÄVLA ROLIGT, EVOLUTIONEN.

Nåväl. Kantarellmacka är sjukt gott iaf. Dessutom hittade jag ett kantarellgryt med kantarellbäbisar. Jag la ris över det så ingen annan ska hitta dem. Muahahaha. Fast det lär bli Mård som får gå och hämta dem.

Svamplektion. Svamp ett är fingersvamp. Den ska tydligen jämt va gööörgo. Men vad vet jag. Jag tar bara kort. Svamp två är kantarell. Den är jämt gööörgo. Svamp tre vet jag verkligen inte alls vad det är. Den var vit och är säkert skitgiftig. Passa dig för det i sverige. Här får du inte vård om du är döende på grund av såna misstag.

         

 
Nu ringde Carina och frågade om jag ville jobba. På Kantrallen. Jösses vilket sammanträffande. Kantarellbäjbisar och riktiga kantarellbarn.

En dag var jag och en arbetstagare på hästteater. Det var skitotäckt och jag förstod inte riktigt varför hästarna egentligen var med. Hela teatern var faktiskt konstig. Det kändes inte schysst när hon ställde sig på hästen sådär.



Idag börjar kurserna på universitetet. Kan bara vara med på ena kursstarten. Men varför det? De börjar samtidigt. Det gör inget. Hoppas det är fler än fem personer på idéhistoria. Alla kvällskurser som jag alltid väljer brukar vi vara typ fyra personer på. Det blir jättebra och livliga diskussioner. Det är ljug. Miljövetenskapen är alltid hur bra som helst. De lägger upp allt jättebra och har världens bästa föreläsare. Försökte få med Christian på det. Så han får träffa hippiefamiljerna som han växte upp hos. Jag minns när jag och Jenny bajsade stopp på Torfolks toalett. Det var tider det! Nu är Björn, Benny, Love och bäjbisen i magen i Grekland och göttar sig. Lyllos dem.

På fredag ska jag leka med Isac. Idag ska jag ringa och fråga vilken som är hans favoritmat.

Nu ska jag göra viktiga saker (googla Tityo och Markus Krunegård).

Puss!

Oasis - The shock of the lightning

För att det aldrig är någon hemlighet att jag ser fram emot Oasis skivsläpp. Åttonde oktober is the shit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0