Bullarna blir bruna i pannan

Sjuhundranittiofyra.

Taskigt att bara hoppa av Oasis sådär. Det gör mitt liv surt. Idag bakar jag bullar. Hoppas jag blir glad av sockerchocken. Hoppas någon i familjen köper med majskolvar från Lillerud.

Det är ju inte så att jag tänkte att det aldrig skulle hända. Men eftersom bröderna Gallagher är maniska i pengar så hoppades jag väl ändå på några år till. Å andra sidan så sa Noel Gallagher att Oasis minsann aldrig skulle göra en förnedrande pengako som en samlingsplatta är. Det gör bara idioter som inte har kreativitet nog att skriva nya låtar... Men så kom Don't stop the clocks. Och nu har Noel Gallagher, till slut, bestämt sig för att nu är han tamejfan trött på brorsan. Undrar när de återförenas....? För det gör väl ändå bara förnedrade pengamaniska band...?


BuntBandsBarbro älskar sina buntband. Idag räknade hon dem. Hon har minst fem stycken. Fyra små och ett stort. Det stora är roligast, för det är så svårt att bära när det är apport.


Stalin älskar sin nyckelpiga som är indränkt i kattmynta. Han klår den och sen flår den. Nyckelpigan verkar lika lycklig ändå.

Under veckan betämde jag mig för att jag inte vill vara med i Naturskyddsföreningens styrelse längre. Mer skoj och mindre skitprat och trååååkiga saker tycker jag det ska vara om man ska orka med styrelsearbete. Så nu har jag bestämt mig för att under hösten lägga ned extra mycket tid på Hälsofrämjandet. Det som är kul med HF är att vi som jobbar med det nu är födda under fyrtio-, femtio-, sextio-, och åttiotalet. Jag sa att vi inte skulle anstränga oss för att hitta en sjuttiotalist. De är för lata för att bry sig om ideellt arbete. Sant. Motbevisa mig då. Roligast är Berit som är fyrtiotalisten. Hon ser ut som mormor och har en jättekonstig dialekt. Hon kan använda slagruta och pendel och tror att det fungerar till allt.


Stalin skulle behöva en slagruta så han kan hitta vatten. Hans favvo.

Imorrn ska jag till tandläkaren igen. Hoppas att de inte vill skölja mig igen. Vill de det så måste jag kanske gråta. Och begära att få en leksak ur lådan. Jag skulle välja en ring.

Puss!

Weeping Willows - Call me anything


För att Presence är så konstig. Magnus Carlson borde nog inte göra plattor när han är kär.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0