Jag aeger dig

Sjuhundraåttiosju.

Lunch är en bra sak tycker jag. Lunch är bäst de dagar då jag har med matlåda. Det hade jag inte idag. Vad är det med att de trycker ned ett kilo pasta i pastasalladerna? Frukt är bra.

Introtävlingen. Jag äger dig. Som Isac skulle ha sagt.

På lördag har vi vår nyktra och gröna festival. Affischen är ful som stryk men jag hoppas att det kommer folk ändå. Bra att det är Sicket attans röjj samma dag... Not. Vilken total miss. Men det kommer blir grymt bra ändå. Jag fick ju min vilja genom att flytta det till museiparken i alla fall. Kom vettja! Huvudakten är Maud Lindström och bara det är ju fint som smör. Speciellt för er lesbianer. Ni brukar ju gilla henne.

På lördag ska Christian på trettioårskalas. Jag sa "nej, jag vill inte följa med". Jag tycker att Christian kan ha några vänner för sig själv. Dessutom känner jag alldeles för många som fyller trettio i år så det räcker med er. Jag undrar varför alla som är ihop tycker att man måste sitta ihop och följa med på allt som den andra gör? Man kan faktiskt göra saker själv och ha vänner som är ens egna och inte bägges. Det tycker jag är bra. Men när man är så gammal som Christian är då ska man sitta ihop och gifta sig och köpa hus och skaffa barn. Jag kanske vill ha en hund. En liten taxvalp. Taxar... Vilken rolig ras. Ner i grytet med dig!

Undrar om jägaren som vi träffade i Kil i helgen hade en grythund med sig. Antagligen inte. Vafall, har du varit i Kil?! undrar flera av er nu. Stämmer. Mer information om detta kommer inom en snar framtid. Jag kan säga att det innehåller en stor besvikelse, fina foton och en dam som skrek "SKÖJJE'LU ELLÖR?!".

Ikväll är den en fin dokumentär om Coldplay. Missa inte det!

Puss!

Wilco & Feist - You and I

För att jag gillar både Wilco och Feist och tillsammans blir det ju nästan ännu bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0