Jag är bäst, ingen protest

Sjuhundrasjuttionio.

Igår vad det Packmopeder. Det var fint, så klart. Två favoritgubbar på samma scen. Först var det väldigt konstigt... Kändes som att alla på scenen hatad sitt liv och önskade att det var någon helt annanstans. Men efter nån timme så släppte det. Jag fick dock höra varken Här kommer natten, En kärlekshistoria eller Pojkar, pojkar, pojkar. Lika glad för det var jag, men gladast var nog Anders Glenmark. Som körde på säkra kort. Damerna (och Larsa) blev ju nästan lite otäckt glada när han spelade Mare Mare.

 

Tanterna var så läskiga att jag inte vågade gå fram och ta kort. Kanske att jag får åka till Grums imorrn för att få en bättre bild (och för att få höra Kärlekens tunga?).

Det var en man som hade gått fram till Chrille Krök och önskat Somliga går med trasiga skor... Undrar om en full en tycker att Chrille Krök ser ut som Pugh när han sitter vid mixerbordet.

Roligt igår var... Jag insåg först efteråt att det faktiskt var väldigt kul. Och konstigt gjort av mig. Vi var i hamnen och jag satt ensam när de andra var till baren. Då kommer en kille gåendes emot mig och allt jag kunde tänka var "neeeheee..neeeheej... jag orkar inte". Så precis när han stod framför mig och höjde flaskan i ett hej så la jag mig på bordet med ansiktet i armarna. Lite som att jag tänkte att "ser jag inte honom så ser han inte mig". Men inte fick det honom att inte prata med mig. Han kanske skulle ha haft en eloge för att han försökte trots att jag försökte spela död. Han backade dock när jag sa att jag luktar äckligt och är kort (vad som verkligen fick honom att gå var när Larsa kom och han sa "Din farsa är gigantisk!". Jag försökte förklara att Larsa inte är min farsa, men han stod mest och såg rädd ut).

Idag har Madde Hagman fyllt trettioett år och vi åkte för att köpa en bubbelvattenmaskin. Jag ska köpa kaffemuggar åt henne också, sa jag. Mård tyckte att jag gött kunde ge henne det i julklapp. JULKLAPP. Vilket hittepå. Här får ingen nån julklapp. I år ska jag gå ut barfotan i snön innan jul så jag ligger nedbäddad i influensa.

Nu kommer han. Kröken.

Puss!

Eldkvarn - Du är bäst

För att jag är bäst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0