Dumpa flätan

Sjuhundrasjuttiofem.

Jag gillar ju regn. Men jag gillar inte att upptäcka att jag sa att Chrille får ta med mina regnkläder. Kanske jag kan hitta en säck nånstans. Antagligen. Vet att det finns en säck med kläder som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är bland annat cirka femton band t-shirtar (varav fem är Oasis) som jag inte kan släppa men borde göra't.

Idag är första dagen på tre veckor som jag inte har någonting över huvudtaget inplanerat. Det är lite läskigt. Nu är det två veckors semester kvar. Två veckor... När jag börjar jobba igen så kör det igång på en gång med festivalen som vi ska ha på lördagen samma vecka. Får ångest bara jag tänker på't.... två veckor... Minst en spelning får det bli under de här veckorna. Just det! Det var ett band som spelade efter Pathways som faktiskt var riktigt bra. Undrar vad de hette. Det ska jag ta reda på.

I onsdags när vi gick från Ankan mot Koriander och var tvungna att stå och vänta på Marcus jättelänge för hans extjej ringde och var knäckt... (helt okej). Då tänkte jag på alla fulla tjejer som gick omkring i sina högklackade gladiatorskor. Vad tänker ni med? Det var ungefär en milliprocent som var snygga i dem. För det första så är det inte snyggt med tjejer som inte kan gå i högklackat... För det andra så är det inte så jävla snyggt med fulla tjejer i högklackat. Det är roligt med lite större städer, för alla tjejer ser exakt likadana ut. Klooooooner. Och killarna är inte långt ifrån. En sak som är bra med pojkarnas mode är att ni börjar våga ha lite mer färger i alla fall. Bonus till Rickards brallor! Som jag först tyckte var shorts. Det hade varit jättekul om han hade blivit stekare och gick till Ankan i röda shorts och seglarskor.

Sen... Den här flätan? Vad är det med att det ska köpas en fejkflätan och sättas runt huvudet? Det hade varit okej om några gjorde det, för då är det snyggt och lite unikt... Men alla gör det ju. Och helst de som har högklackade gladiatorskor. Tråkigt att gå ut och ragga. Vad ska man kolla på? Ralle sa att man klär av varandra, enligt Fexeus bok. Ni får väl göra det då och hoppas att det är lite roligare under kläderna.

Så bittert det blev. Jag är inte bitter, egentligen. Jag tycker bara att det är tråkigt med kloner.

Puss!

Svenska Akademien - Sthlm reggae medley


För att det var roligt när Chrille sa "fast du gillar väl inte reggae?". Han känner verkligen mig. Han anstränger sig liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0