Lösningen på ALLT

Sjuhundrafem.

Idag har jag tagit beslutet att sluta med mina minipiller. Det kommer att bli apjobbigt. Smärta, tårar och en jädra massa blod. Men herregud du kan ju bli med barn?! Nej, såna snuskigheter som kan leda till barnafödande sysslar inte jag och Christian med. Dessutom finns det fårtarmar som fungerar alldeles utmärkt för de som syndar. Jag fick börja med minipiller för att jag hade så ont att jag kräktes. Det är ångest att ta beslutet att få tillbaka det. Speciellt mycket ångest är det för att jag reser så mycket nu. "Det går över när du fött första barnet!", brukade Mård trösta med när jag var yngre. Jag som aldrig ska ha nåt barn. Vilken tröst.

Det är så orättvist också. Varför ska en del bara blöda en droppe och inte ens känna när den är på väg/är där? Och varför ska en del av oss få så ont så vi svimmar och inte kan röra oss för att det kommer flera LITER? Jag som har jobbat så hårt på min karma dessutom.

Till helgen är det stämma med Naturskyddsföreningen och Isac fyller sju år. Hela lördagen bokad alltså. Vi ska tvätta bilar och... det var nåt mer vi skulle göra också. Undrar vad det var. På onsdag har nya Kenny Starfighter-filmen premiär! Uuuh vad roligt! Wolli-bolli.

Här går folk i väggen och andra märker inget. Det är också orättvist. Tur att det är fint väder.

Puss!

The Solution - Wild Mountain Berries

För att jag aldrig byter låtar i mobilen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Häromdagen beskrev jag för Felix hur min mage kändes, och då var det ändå när de två iprenarna var som mest verksamma. Jag beskrev det som att någon gjort ett hål i min mage och dragit ut tarmarna och nu höll på och drog och slet i dem ut och in i magen. Jag har aldrig sett honom så nära en grön nyans (i ansiktet då), och jag tror aldrig han varit så lycklig att ha kuk.

2009-03-21 @ 15:29:57
Postat av: Linnea

Det var Linnea som skrev det där, jag vet inte varför det inte kom med.

2009-03-21 @ 15:30:38
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: hogie

Bra beskrivning där! Plus att det känns som att någon bränner på tarmarna (stockarna?) med en blåslampa, du missade den viktiga biten. Skönt för Felix att känna sig extra manlig...

2009-03-23 @ 10:30:42
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0