Bedragen och frireligiös

Sjuhundratjugoåtta.

Jag ska aldrig mer gå med på att helt plötsligt vara ledig i en vecka. Idag har jag haft skitmycket att göra. Speciellt när frånvarorapporteraren på mailen inte har funkat. Nåväl. Det är ju tur att det har regnat när jag ändå har suttit inlåst halva dan. Och längre lär det bli. Sen hade vi konsulentsamling i tre dagar på det. Så nu har jag sjukt mycket mejl att gå genom. Roligast under samlingen var vår nya drogpolitiska sekreterare som minst fyra gånger under en timme hånade religiösa människor. "Ah men, bara för att jag är nykterist så tror folk att jag är frireligiös också!".

Jag har blivit bedragen. Jag ska aldrig mer köpa något från blocket. Jag är lurad på massa stålar. För någon kamera har jag minsann inte fått. Synd att jag inte är rik. För då kanske några tusenlappar på kontot mindre inte märkts. Men nu gör det det. DAMN YOU, BEDRAGARE! Som tur var hölls nedanstående konversation innan jag förde över pengarna till bedragarens konto.

Christian: Det är lugnt. Man måste kunna lita på folk.
hogie: Men alltså. Det känns lite lurt, men ändå bra? Blir jag lurad så får jag tillbaka pengarna av dig sen då eller?
Christian: Ja, det kan du få.

Det ska han få höra tills han antingen har köpt en liknande kamera till mig eller skickat mig pengar. Så det så. För hade inte han, flertalet gånger, sagt att det var lugnt så hade jag nog inte gjort det. Jag är otroligt lättövertalad när jag innerst inne vill något men ändå tvekar. Då räcker det med "gör't!" så jag jag'et.

Idag uppfyller Christian en del av sin trettioårskriskvot. Med en tatuering. Det är spännande tycker jag. Han är ju så härligt blek, han är lite som en irländare med sin vita hy och sitt röda skägg. Hoppas det blir en tattartatuering.

Jag har möte om en kvart. Jag som är så trött i hövve. Snart är det sommar!

I går var jag jättetrött och bestämde att om jag någon gång ska gifta mig så ska vi gå in till Dont stop me now och ute bland publiken har jag smygplacerat ut en manskör som sjunger den. Vigselförättaren ska vara klädd som Freddie Mercury. Lurigt och okristligt. Det gillar jag.

Puss!

Paul Simon - You can call me Al

För att den har en rolig video. Sådär härligt supertorr.

Kommentarer
Postat av: ulli

Fy va trist med bedragare! Samma hände min lillebror för nån månad sedan när han köpte en mobil (trodde han)...

Ta en bild på tattoon å lägg ut den vettja, kanske F kan bli inspirerad!

2009-05-07 @ 17:44:11
Postat av: hogie

Vi pratade om din bror idag (en av dem)! En kvinna på jobbet har en tatuering som Anders har gjort :). Lustigt vad liten världen är.



Jag lägger inte upp några bilder på nån tatuering. Jag är emot den här typen av trettioårskriser. Men kanske att Fredrik kan få se den live nån gång istället?



Bäbis än?

2009-05-07 @ 19:00:26
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: ulli

Ingen bebis än...

2009-05-08 @ 10:51:58
Postat av: hogie

Hm. Det var allt en seg bäbis det där. Den kanske är på väg i denna stund! Det hoppas jag verkligen. För jag sitter och väntar på att det ska plinga till i mobilen. Ett mms på en rosa krabat.

2009-05-11 @ 12:00:32
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0