Femtio spänn för din röst

Sjuhundratrettiofem.

Jag tycker att Aftonbladets fiska-röster-kampanj är askalas. Att muta funkar ju nästan alltid, eller hur? Hur man mutar är en annan sak. Femtio spänn till Lutherhjälpen mot ett kryss tycker jag är hur bra som helst. Att det sedan inte finns någon garanti för att de mutade faktiskt går och röstar är en helt annan sak. Det är åtminstone ett fint försök. Ett mycket finare försök än att stå i en stuga på torget och tappra försök till att tjata iväg folk till vallokalerna.

Igår la jag ned en het debatt på Fejan mellan mig och en gammal kamrat. Han är kommunist och lever i någon slags värld där alla ska gå på bidrag och sitter säkert och filar på en plan för att återuppväcka Marx från de döda. Han tycker i alla fall att vi inte ska gå och rösta för en röst till parlamentet är en röst till EU. Jag blir helt jävla banantokig på såna här människor. Och så vansinnigt dåliga argument. Ja, visst var det bättre förr? Visst ska EU-parlamentarikerna ha lika lön som någon som är målare? Nej. Fast jag har också varit kommunist. Eller ja, jag är nog fortfarande kommunist för det är en väldigt fin utopi. Om det på något sätt skulle fungera. Men jag tycker ändå att man åtminstone kan försöka göra det bästa av situationen man sitter. Gå och rösta till exempel. Går du inte och röstar, kommunist-Anders, så tar säkerligen en kristdemokrat din röst. Eller en folkpartist. Och det tror inte jag att du vill. Fast du kan ju fortsätta tro att vi kommer gå ur EU om alla bojkottar kryssandet....

Det finns faktiskt gladare saker att prata om. Som att T(I)NC fortfarande håller världsklass på sina spelningar. Helt sjukt! Dennis Lyxzén är nästan hundra år och hoppar runt som en tioåring. Kuligt och braigt. Plus att jag tyckte det var roligt att han var så arg på Piratpartiet och att jag efter spelningen lyckades få Rasmus att inte rösta på dem (tror jag? hoppas jag?).

En annan sak som är bra är att vi ska flytta hem imorrn! GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT.

Puss!

The international noise conspiracy - Lets make history

För att det är så mycket bra grejer på gång på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0