Säg vad jag ska göra

Sjuhundratrettiotre.

Jag är lite knäckt över att jag tycker att Mando Diaos låt Gloria är så jävla bra.

Senaste veckorna har jag tänkt lite och kommit fram till att egentligen vill jag nog vara journalist. Långt där inne så är det antagligen det jag egentligen vill. Jag vet bara inte om det riktigt än. Nästa år. Då ska jag jobba på't. Eller till hösten. Skriva är ju kul. Nu har jag provat allt också. Recensent är kul. Fota är kul. Skriva om Adga som tycker att kyrkan ska renoveras är inte så jättekul. Nyhetsdygnet är inte kul. Notiser är inte heller jättekul. Men det är kul att skriva om politiker som gör bort sig och ungdomar som lyckas genomföra roliga projekt. Mm. Under sommaren ska jag komma på ett bra projekt och genomföra det. Är det kul så ska jag jobba på't.

Fast till våren om ett år så är det ju examensarbete i miljövetenskap... Att det ska vara så jobbigt att vara tjugofyra. När vet man saker? Det vill jag veta.

Puss!

Mando Diao - Gloria

För att det är bra för Mando Diao att de kan få mig som lyssnare.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Varför blir du inte miljöjournalist då? Så behöver du bara skriva om smarta människor som gör bra saker. Eller om dumma människor som gör dåliga saker.

2009-05-21 @ 12:05:01
URL: http://linneaornstein.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0