Det finns annat som är upphetsande

Åttahundrafyrtioett.

A R B E T S P L A N E K O N F E R E N S. Låter kanske inte så upphetsande. Att gå upp sex på morgonen, åka tåg i två och en halv timme, buss i en timme för att sedan sitta och det enda yttrande man får göra är sakupplysningar. Låter kanske inte så upphetsande. Men det är faktiskt väldigt kul och spännande. Igår kväll kom jag att tänka på att jag inte ens ska jobba i Älvsborg efter nyår så det kanske skulle kännas lite onödigt att åka hit överhuvudtaget. Men det hade ju inte gått, någon ska ju ta över efter mig.

Det konstiga är att jag inte är ett dugg trött. Somnade väl vid två inatt. Upp sex. Jag borde vara trött. Skönt med eget hotellrum i alla fall. Minns när jag fick dela rum med en norrlänning när jag var på cirkelledarutbildning för rättvis handel. Det var inte enkel pannkaka. Hon bajsade brutalt. Det upptäckte jag INNAN vi hade varit på indisk restaurang. Mmm.. ni kan ju tänka er hur brutalt det var efteråt.

Tror ni jag kan äta en risifrutti som legat i ryggsäcken sen halv sju imorse? Egentligen vill jag inte äta det för den är full av vassle- och heläggspulver. Men den lockar ju. Med blåbär och grejer. Mmm.. blåbär...

Undrar om det är svininfluensa som Tindra har? Hoppas inte det. Hon är liten med dåligt immunförsvar. En gång fick hon massa prickar på kroppen. För lite... vita blodkroppar? Eller nåt. Liten och klen helt enkelt. Dessutom kan hon ha smittat massa människor. Isac till exempel - även han liten och klen. Han är ju redan så smal, hur smal kommer han inte bli om han får svininfluensen med massa diarré och grejer. Jämt görsmal da öm en säger.

Nu måste jag ringa till Christian för jag lääängtar efter honom. Jag ska också fråga hur han tänker när han ena dagen hånar mig för att jag använder fotriktiga kängor och köper 87:an Axelsson och nästa dag skickar han sms att han älskar mig så sjukt mycket att han kanske ska tatuera in mitt namn i svanken (titta på How I met your mother så vet ni varför, antar att det är därifrån han har fått det). Jag kan dock garantera att jag vet att jag inte älskar honom så mycket att jag skulle tatuera in hans namn i svanken. I så fall ska det vara diverse hot inblandade.

Imorrn, hemma vid åtta. Gött mos. På tisdag missar jag husfruarna igen. Död åt det. Bra är ändå att jag slipper åka buss mellan Göteborg och Trollhättan imorrn. Istället får jag åka Göteborg-Hallberg. Det är helt väck. Men ändå - slippa bussen. Sweeeeeeet.

Puss!

Håkan Hellström - Zigenarliv Dreamin'

För att jag verkligen verkligen elskar den beten.

Kommentarer
Postat av: fetidiot

så "kul och spännande" väger tyngre än upphetsning? fan hoogan, vad är det för fel på dig?

2009-11-15 @ 14:44:18
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Men lägg av. Det är väl skillnad på upphetsnind och upphetsning? Vore jobbigt om jag satt och blev kåt på arbetsplanekonferen.



Dessutom var jag miljöskadad. För så här i efterhand så var det faktiskt inte så kul och spännande. Det var intressant och intrigfyllt (hittepåord).

2009-11-16 @ 16:10:01
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: FB.

miljöskadad är ett fint ord.

2009-11-18 @ 11:29:57
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Verkligen, borde användas oftare. Speciellt av de som märker att andra är miljöskadade. Ordet borde användas runt dem på ett mobbande sätt.

2009-11-18 @ 11:42:54
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0