Könstige grejer

Åttahundrafyrtiotre.

Inatt när jag inte kunde sova så låg jag och tänkte på hoben. Tänkte på att jag såg honom när jag klev av tåget och att han kunde ha berättat sin spådom för någon av de tiotalet andra som stod och väntade på grön gubbe. Men han var tvungen att stappla fram till mig. Alltså är detta ett tecken på något. Hade jag inte varit agnostiker (feel free att övertyga mig) så hade ja gärna trott det var den de kallar GUD. Den gamle hoben menade att det är dags att jag tar tag i saker.

På tal om hober så var min före detta lärare på teven när jag slog på den häromdagen. Uuuh vad han var rolig! Utan att veta om det förstås. Han var i alla fall med i ett UR-program och pratade om mardrömmar och lucid dreaming. Allt han sa under programmet var ungefär allt vi gick igenom under en termin av neuropsykologin. Det är väl fantastiskt? Jag hade kunnat se på UR istället för att plugga medvetandestudier med inriktning neuropsykologi i Skövde. Vilken miss. I alla fall så är det väldigt spännande med lucid dreaming och jag tror att jag är ganska bra på det. Jag var väldigt bra på det när jag var liten, fast då var jag ju inte ett dugg medveten om att det faktiskt var så. I skolan fick alla en uppgift och jag hoppades att jag skulle få lucid dreaming eller hypnos. Men det fick jag inte. Jag fick natterror. Inte alls lika spännande. Men lika galet. Hjärnan är galen ska ni veta!

I förmiddags fick jag ett skumt telefonsamtal.

Radiotjej: Hej Jessica jag heter bla bla bla jag ringer från Sveriges radio imorrn ska vi göra ett program om En köpfri dag och vi ska vara på OBS! fast inte OBS! då utan vad det nu heter på Bergvik och ni ska ju också vara där för det är ju lönedag och En köpfri dag och ni ska vara där med bokbord!
hogie: Eh. Jaha? Det låter ju bra, men vilka är vi?
Radiotjej: Ja, alltså Amnesty, Attac och MASK och ditt namn stod som kontaktnamn från MASK...
hogie: Okej... fast det var ju några år sen. Jag tror inte ens att Attac eller MASK finns kvar i Karlstad?

Och sen utbröt något slags kaos och jag tyckte att hon skulle fortsätta sitt journalistiska arbete lite djupare. Hon kanske kunde börja med att läsa årtalen som står på sidorna hon besöker? Men sen tyckte jag att det lät så fint OM det var så att det skulle vara ett arr kring En köpfri dag så jag gjorde nästan hela hennes journalistiska arbete över telefonen. Har vi tur så var det ju sant, att Attac, Amnesty och MASK ska ha arrangemang under En köpfri dag. Det är ju fint och det var helt vansinnigt bra när vi körde det sist. Det är konstigt att jag stod som kontaktperson för då var jag inte ens aktiv i MASK utan i Attac. Finns Attac längre? Det här måste jag forska i.

Till helgen ska vi åka till Christians mammas hus. Jag vet inte varför vi säger så för det är jättekonstigt. Vi ska dit i alla fall och jag tycker inte att det är så jävla roligt. Jag önskar mig en GameBoy. Då skulle det vara lite roligare.

Puss!

Håkan Hellström - Magasinsgatan

För att jag älsker Håkan Hellström jag.

Kommentarer
Postat av: kaka

Vad är MASK och Attac? Eller vad VAR det? =)

2009-11-24 @ 19:06:17
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Tård

Du kan ju prova och bo in dig i huset, se det som en framtida möjlig bostad!

2009-11-24 @ 20:12:00
Postat av: hogie

Kaka: MASK är MiljöAktiva Studenter i Karlstad. En miljöförening på universitetet som jag var aktiv i. Tror inte de finns längre...? Vi hade anslagstavlan längst till höger vid föreningstavlorna. Jag hängde ett par bananörhängen där som var skitfula. Det var ingen som ville ha dem. Undrar varför...?



Attac är en politisk organisation som fokuserar på rättvisa och demokrati. Men mycket handlar också om den globala och lokala marknaden och värlfärden, till exempel GATS-avtalet och annat hemskt. Eller så VAR det iaf när jag var aktiv :D. Make poverty history! Fint ska det va.



Tård: Då måste jag ju ha bil! Det är ganska långt från Skymnäs till Munkfors (med fötterna). Som sagt, det är faktiskt Hagfors kommun och inte Munkfors :P.

2009-11-25 @ 11:44:03
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0