Är han inte lite väl tjock i ansiktet?

Åttahundratjugonio.

Uh. Vad jag har sträckt mig i nacken. Eller nåt. Jag vet inte. Ont som faen gör det. Tur att jag sitter i en helt ergonomisk ställning här framför datan då... Det är säkert ett bra botemedel. Men jag som hade tänkt gå och träna idag. Det finns det ju inte en chans att jag gör. Det kommer bli en lång lång dag. För idag jobbar jag kväll. Vad ska jag göra hela dagen då? Nu när jag inte ens kan gå och träna bort ett par timmar. Värdelöst. Värdelösa axel-nacke-sträckning!

Häromdagen var jag i Vänersborg. När man ska till Vänersborg så får man alltid stanna i Öxnered och byta till ett lokal-/regiontåg. Ibland brukar jag gråta lite när jag vet att jag ska gå av i Öxnered. Men den här gången var det lite värre än vanligt.


Ser det roligt ut? Nej. Saken är att tågen alltid är försenade i Öxnered. ALLTID. Jag vet inte vad de gör för fel, för jag har aldrig varit på ett ställe där tågen är konstant försenade.

En tjej: Du, det finns ingen kiosk här eller?
hogie: Hehe. Nej. Det finns nog inget här.

Ja, så taskig var jag mot alla Öxneredbor. Men det är ju inte mitt fel att inte ni kan pimpa upp er station så det känns lite mysigare.

Lördagen var jättekonstigt. Från allra första början var det tänkt att jag skulle på inflyttningsfest hos Lisa, men jag vet inte vad som hände med det. Det var väl ingen som kunde. Sen skulle jag hem till Therese och till slut skulle Benny följa med mig hem till Therese. Det som hände var att Benny kom hem till mig. Sen kom Fredrik och hängde med Christian i köket. Sen kom Fredrik och Christian in till vardagsrummet och hängde med oss. Efter ett tag kom Ulli och Annika också till vårt vardagsrum och helt plötsligt var klockan elva. Fredrik hade sagt att han skulle följa med Christian ut men eftersom han blir en riktig filttoffel så fort Ulli kommer i närheten så följde han så klart inte med och det slutade med att jag, Benny och Christian gick ut. Vi ställde oss i kön till Kryddan och kände att... nej. Så jag ringde Marcus och han sa "NEEJ, KOM TILL BÅTEN!" okej sa vi och gick till Båten.

Helt oväntat händelseschema på den lördagen. Men fint var det ändå. Inne på Båten kunde man följa det här samtalet

hogie: Men du, är det inte Magnus Carlson som är dj?
Benny: Jo... ja det är det nog!
hogie: Du, är det Magnus Carlson som är dj?
Chrille: Nej för fan! Det är det inte.
hogie: Jo, jag tror verkligen att det är det. Han spelar ju sån musik han gillar också.
Benny: Ja det är ju väldigt likt.
hogie: Fast han ser väldigt ung ut. Och lite tjock. Han kanske äter kortison. Det kanske är han den där Oasisgenerationkillen?
Benny: Men det är väldigt likt.

Och så här höll det på en stund. Till slut var jag tvungen att få in en fjärde part så jag frågade Marcus och han sa "jag vet inte, det är bra musik så det kvittar egentligen". Vilket typ var det sämsta svaret. När vi var på toa så kunde han iaf inte hålla sig utan var tvungen att fråga och det var ju Magnus Carlson! Seger till mig. Alltid lika gött. Roligt var också att Magnus Carlson spelade sin egen musik och tyckte att den var bäst i världen. Giller't!

I Vänersborg tappar man förresten bort sin fina, röda Briovagn hur som helst.



Undrar om barnet måste gå nu eller om de hade en extra vagn? Tänk om det är nån som har snott den? Så jävla taskigt. Förstår inte sånt där. När folk snor rollatorer, barnvagnar och kundvagnar och tycker att det är skitkul. Jag ska tamejfan sno er rollator när ni blir gamla och har amputerat ett ben på grund av diabetes!

Puss!

Magnus Carlson - Det värsta av allt

För att i lördags erkände också Marcus att han i högstadiet (eller gymnasiet?) snodde min Allt är bara du, du, du (han lånade den och lämnade aldrig tillbaka den. Tjuv.).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0