Hon är nästan etthundra år

Åttahundratjugotvå.

Igår hände en väldigt fin sak. Det var en tant på affären som glömde sin korv med gröt så jag gick efter och lämnade den. Det var som att någon aldrig hade gjort henne en god gärning för hon var väldigt tacksam. I alla fall så såsade hon framför mig med sin rollator när jag skulle gå ut och när vi var bredvid varandra så

Tanten: Var det du som hjälpte mig där inne?!
hogie: Ja.
Tanten: Tack ska du ha!!! (ja, men flera utropstecken)

Se gick jag med henne en bit och vi hade ett fint samtal...

Tanten: Ja jag är nittiofyra år förstår du.
hogie: Jädrar du. Då är du sjuttio år äldre än mig!
Tanten: Du. Det är ingenting! Jag är nittiotre år äldre än min yngsta barnbarn!

Fast jag tror att hon menade barnbarnsbarn. Annars vore det nog lite konstigt. Men ändå. Hon var verkligen typ hundra år. Och väldigt cool. Men hon ville inte ha hjälp när jag påpekade att hennes ägg i korgen hade ramlat ur och spruckit. Hon hade kanske fått sin välgörenhet för dagen. Hade jag tänkt på det så skulle jag ha frågat henne om hon ville bli min gammalfarmor.

Hon berättade att hon egentligen inte tycker om att gå ut, men ibland tar faktiskt maten slut. Tror jag det, jag skulle inte heller vilja gå ut i Haga om jag vore nittiofyra år.

Det var i vilket fall som en väldigt fin stund som jag tänkt på väldigt mycket sen igår. Jag saknar min tant.

Puss!

Lionel Richie - Lady

För att de passande nog pratade om Lionel i morse. Varför? kan man undra.

Kommentarer
Postat av: Tård

Du får väl sätta in en kontaktannons!

"Flicka söker gammelfarmor", en idé till ny dockusåpa!

2009-10-10 @ 11:22:59
Postat av: hogie

Du vet väl att om jag får en ny gammelfarmor så får du en ny farmor...? Ni blir närmare släkt= mer ansvar på dig.

2009-10-12 @ 10:17:53
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0