Mitt Vicksberoende

Åttahundratrettio.

När jag var liten och bodde hos min mormor så hade hon ett skåp och i skåpet fanns en burk med Vicks. Det skulle man använda när man var förkyld. Lukta på det, gnida in lite på näsan eller på bröstet. När mormor inte såg så var jag där och sniffade på Vicksen och kletade lite. Det borde ha luktat. Kanske att jag var beroende. Det liksom frös till i näsan av det där galna kletet. Idag när jag var på Konsum och köpte potatis så gick jag in på Apoteket (för det ligger ju passande nog alldeles bredvid varandra). Jag investerade i en burk Tigerbalsam för det tänker jag är bra om man har sträckt sig. Om det nu är det jag har gjort. Jag ska minsann kleta på lite sen och tänka på när jag var beroende av att sniffa på mormors Vicks. Det luktar ju nästan exakt likadant.

(när jag var liten och bodde hos mormor så brukade jag i smyg också dricka av spadet till saltgurkan. en gång kom morsan på mig och blev arg och sa att det var farligt. men uh va gött det var med saltgurkespad)

Farfars fru är lite beroende av Tigerbalsam. Men sen är hon jävligt kônstig också. Det är säkert hon som har blivit kokobäng men skyller på farfar i ren förnekelse. Jag tycker i alla fall inte så jättesynd om tanten. Hon kanske kan ge honom en burk med Vicks...?

En sak ska ni veta. Man är trafikfarlig när man har en axel-nacke-sträckning. Det går liksom inte att vrida på sig när man cyklar. Förlåt alla bilar.

Puss!

Muse - Plug-in baby

För jag hoppas att det är det enda jag kommer gå miste om när jag inte är på spelningen i helgen.

Kommentarer
Postat av: "Moster Marita"

Du väcker upp minnen via din blogg! Att du kommer ihåg Vick`s men det var nåt mamma å papa alltid använde likaså Vademecum efter tandborstning. Tror sonen slutade med Vick´s för bara nåt år sen, tror att det finns att köpa på apoteket ff.... Tänker på dina ord:när jag bodde hos mormor, visst var det väl så att man "bodde" där om det så var för nån timme eller några dar.Där var man alltid välkommen!!

2009-10-31 @ 19:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0