Uppmaningens tid

Åttahundraåttiosex.

Svensk dokumentär du bör se innan du trillar av pinn: Cirkus Röd.

Jag elskar Stefan Sundström. Min första Stefan-skiva var Nästan som reklam. Den köpte jag på Knastret och jag hade läst något om Stefan i en tidning. Jag var livrädd för Knastret för där var det bara massa läskiga killar med utsvängda byxor, långt hår och och skinnjackor. Jag var nog precis tonåring. När jag var elva eller fick jag etthundrafemtio kronor av farmor för att åka in till stan och köpa skivor för. Singlar was the shit ska ni veta. På Åhlens fick man fyra för hundra. Som en smäck.

I alla fall: Cirkus Röd. Se eller DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.

Puss!

Stefan Sundström - Jan Banan och Marguerite och jag

För att jag tyckte den var så konstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0