Svikare!

Niohundrasjuttiosju.

Tack alla ni som inte röstade på Gibson. Ni gjorde så han inte vann. Jävla svenskar, kan inte unna någon annan en liten vinst. Ni ska höra vad han går runt här och gråter. Han som hade bestämt sig för att köpa en säng till elementet för presentkortet han skulle få i vinst. Om Kosovo hade funnits så hade hann vunnit på en gång. De andra hade inte ens behövt skicka in.



Idag var jag på hälsoundersökning via jobbet. Känslan jag fick var att jag nästan var för frisk. Det roligaste var
Hon: Hur ser du på din vikt?
hogie: Mja. Jag är ju inte fet men jag skulle nog påstå lite lönnfet.
Hon: Om du gå ned två kilo så ligger du perfekt på BMI:t.

Eh. Varför skulle jag ens orka anstränga mig att gå ned två kilo för att få ett perfekt BMI? Dessutom vet ju alla att BMI är ett riktigt hittepå. Tänk om de där två kilona är mina starkaste muskler? Pffffft. Allt var såååå himla positivt och bra det går inte haaa bättre blodsocker och blodfetter. Vilken tur att jag gick dit och fick veta detta. Som jag har undrat!

Under veckan frös jag väldigt mycket och när jag fryser så tänker jag väldigt mycket på hemlösa. Så i onsdags bestämde jag mig för att få ihop lite varma kläder till uteliggarna. Sen hittade jag en tjej på fejan som skrev att hon skulle samla ihop och lämna till Ria. Så jag ringde till Ria och de bara men jaaaa vad bra! Vantar vill vi ha! Och i torsdags gick jag dit med två proppfulla kassar och jag hoppas att uteliggarna trivs i min oanvända mössa. Med detta vill jag säga att ni kan fråga på ert jobb eller er skola också om inte varje person kan lämna in ett par vantar eller en halsduk. Sen ringer ni till ert Ria och går dit med sakerna. Jag hatar att frysa. Jag skulle dö efter en kvart ute i minus tjugotvå. Det är roligt att de hemlösa har gjort det till ett uttryck, att själv skaffa tak över huvudet; att göra en axenolinare.

Puss!

The Ark - Joy Surrender


För att jag elskar The Ark och tycker inte att det är oväntat - men otroligt tråkigt - att de lägger av.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har gôtt samvete för jag röstade på Gibson!!

Onsd. 15:de ska jag till AF i Karlstad så jag tänkte ta med mig lite grejer till RIA samtidigt! Ska bara ringa och kolla så att de kan ta emot när jag kommer!!

2010-12-11 @ 16:16:36
Postat av: Che

BMI är lika missvisande som BNP. Säger inte ett skvatt om något. Ännu mindre om hur folk egentligen har det eller mår, eller vad som står för vad. Om jag får välja en julklapp att slå in, och aldrig mer slå ut, så är det Body Mass Index-begreppet. Tillsammans med den ekonomiska tillväxten. De kan få ligga och ruttna hand i hand längst in i garderoben, i ett skrikrött paket utan snöre.



Kanske om tre fyra sekel, under förutsättning att vi människor förstår bättre än vad vi gör nu, kan det få plockas fram och försiktigt öppnas, för att sedan köras till närmsta återvinningscentral där det skall sorteras som hälsofarligt avfall. Har vi tur har vi uppfunnit en container då, som kan hantera sådana känsliga ämnen utan för mycket utsläpp på miljön vid demoleringen. Jag är tveksam, men håller tummarna.



Och så önskar jag dig en god jul utan skinka!

2010-12-13 @ 13:42:02
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0