Bra grejer

Åttahundrasextioett.

Just det. Jag har också tänkt på vad det är jag egentligen tänker på när jag är lite uttråkad eller ledsen och vill bli glad och trevlig. Då tänker jag på något av följande

1. Att farmor brukade dra upp blusen och visa pattarna för mig. Det tyckte jag var jättekul och läskigt på samma gång.
2. På filmen vi har från sommarstugan där följande samtal äger rum
Madde: Varför kan inte myggan sticka hål på badbollen?
Lång paus.
Tård: Den har för mjuk G A D D.
3. När Christian kom hem från massage och sa "Jag måste börja stretcha sätesmuskeln oftare".
4. Att Neil Patrick Harris som spelar Barney i How I met your mother är homosexuell i riktiga livet. Det gör hela Barney mycket roligare.
5. När Tindra och Isac blev ovänner och Tindra tittar på Isac och säger "Då är inte du min kusin längre. Jag älskar inte dig mer". Stora hot från en treåring.
6. När Madde härmar Marias dans. Det bästa med det här är att jag har det på film och kan titta på det när som helst.
7. När Rasmus fick en raket i huvudet. Det kanske inte låter så roligt, men det var det faktiskt. Jag tror att det hände två nyår i rad till och med. Även om det inte är så så blir det mycket roligare när jag tänker på att det har hänt två gånger.
8. När vi precis hade börjar gymnasiet och vi är några som sitter runt ett bord i kafeterian. Vi pratar om något och helt plötsligt säger Miriam "Åååh, hästar är så fina!" och det blir helt tyst runt bordet.
9. Den gången när Benny hade druckit jämt lite för mycket och ringer och säger "Jessica... vet du, jag sitter och kissar och kräks i handfatet samtidigt". Skitäckligt, men tydligen väldigt praktiskt.
10. Att en granne till mig på Strand hade en kille som precis innan han kom när de nuppade alltid sa "Nu så!".

Och detta är bara ett urval! Det är hur bra som helst.

Puss!

The Who - Real good looking boy

För att jag tänkte på högstadiet och när franskafröken förklarade varför vi inte fick kasta femtioöringar från Eiffeltornet.

Kommentarer
Postat av: kaka

Varfrö få rman inte kasta pengar från eiffeltornet? Eller gäller det just 50-öringar? Och isåfall - de gamla silvriga eller de nya bronziga?

2010-01-21 @ 18:32:25
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Undrar om det bara är i min familj man får reda på sån konstig fakta (fiktion?!) redan när man är ett barn...

Men det är iaf för att den blir så tung så den går rakt genom huvudet på människorna där nere.

Detta gäller inte längre då vi slutar med femtioöringar i sverige. Jag tror dessutom att franskafröken sa tioöringar. Så jag ljög lite där.

2010-01-21 @ 21:00:00
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: ulli

Hahahaha... "Nu så!" hahaha...

2010-01-22 @ 11:59:58
Postat av: Linnea

HAHAHA! Jag secondar på Ulli!! Vad är det för FEL på folk?!

2010-01-22 @ 12:22:40
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: hogie

Det bästa med "nu så!" är att det går att använda till lite vad som helst! Och speciellt roligt är det om man vet vilket sammanhang det kommer ifrån...

2010-01-22 @ 13:20:41
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Ibland råkar jag tänka på bilden av Magnus på hans körkort, då blir jag väldigt glad. Det spelar ingen roll att jag redan skrattat mig halvt till döds, det är fortfarande lika roligt. Och tur att han inte ser ut så längre, då hade jag inte kunnat vara kär i honom. (PS. Jag har bara fått se den en enda gång. Sen sa han att han skulle bränna körkortet i samma sekund som han får ett nytt. Jag tycker det är snålt att inte vilja ge det till mig i stället.)

2010-01-22 @ 19:14:33
Postat av: Kamilla

Om du vill kan du förresten få en film på min hund där hon är rädd för en dildo, det kanske kan vara något?

2010-01-22 @ 19:15:31
Postat av: Sofia

Ahahah.. andas..hahaha

Har sagt'ett förut. Säger't igen. Du är bäst.

Tack.

2010-01-23 @ 13:22:17
Postat av: hogie

Kamilla: Oh, varför har ingen gjort en bok om dåliga ID- och körkortsfoton? Strålande idé. Vet redan ett tiotal som skulle platsa.

Filmen vill jag verkligen se! Barbro (katten) är rädd för eltandborsten. Men hon gör modigt motstånd.



Sofia: DU är bäst!

2010-01-25 @ 11:27:57
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0