Spendera dem på ett fattigt barn. En heldag i Mariebergsskogen. Vilken grej.

Niohundratjugo.

Jädra visdomständer. Typ två gånger om året får jag åka till tandläkaren och "spooola". Sexhundrafemtio spänn kostade det idag. Tandhygienisten verkade skämmas när hon sa det. Jag tänker på saker jag hade kunnat göra för sexhundrafemtio spänn. Gått på Evigt ung två gånger. Gått på Evigt ung en gång till med en fin vän. Köpt ett par fina skor. Köpa massa mat. Köpt polkagrisar. Sparat dem och lagt dem på kommande säsonger av HIMYM. Spenderat sexhundrafemtio spänn på cedeon. Strumpor, till exempel. Det behöver jag.

Nu trodde hon att den nästan var helt uppe. Jag tycker visdomständerna har "varit nästan uppe" i tjugo år.

Jag minns när tandläkarGunnar sa "Men du! Ska vi inte dra ut visdomständerna?!". Korkad idé, tyckte jag då. Kanske ganska smart, tänker jag nu. Han visste allt han - Gunnar.

Jag vet inte ens varför de kallar det att "spooola". De kör in en spruta mitt i inflammationen, skrattar högt, mosar runt den, "råkar" sticka en i läppen med nålen och sen säger de "vill du ha det på faktura eller betala direkt?".

Gå på Evigt ung. Har glömt att skriva det här, men den är så vansinnigt BRA.

Nu: Mammas nya kille-folk och Ingen bor i skogen.

Puss!

Imperiet - Du ska va president

För att om jag var president så skulle alla med bråkiga visdomständer få gratis tandvård.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

fondspara också. och fondue. det är goda grejer. fondue alltså, fondsparande kan jag ingenting om.



hallå. ljudet på ingen bor i skogen fungerade inte för mig, skulle det vara så? för jag gick därifrån eftersom det inte var något ljud. jag får ta igen det på svt play.

2010-06-21 @ 21:53:34
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Till mig sa de "dina visdomständer kommer nog inte upp mer nu...men om du vill kan vi enkelt ta bort flikarna som ligger över".

2010-06-21 @ 23:01:11
Postat av: hogie

Pernilla: Fondsparande ja! Hur kunde jag missa den? bra där. Hallå! Ljudet kom tillbaka efter en stund. Jag skrattade så det nästan kom lite kiss. Katla ftw!



Pernilla: Ja just det, det har du faktiskt sagt förut. Men de har faktiskt kommit upp mer. Flikarna är nästan borta. Nu är det mer som.. ett hölje. Fast jag undrar verkligen hur länge de kan hålla på att komma upp? Ungars tänder - de ploppar ju ut på en natt de. Så orättvist.

2010-06-22 @ 08:47:53
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Skölj med Corsodyl lite oftare...

2010-06-22 @ 19:04:37
Postat av: hogie

Kamilla: Men det är ju så ääääääckligt!

2010-06-23 @ 10:07:51
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0