Grön potatis och Bob Log III

Åttahundrasextionio.

Jag hade ju inte fattat att det är redan nu på lördag som Bob Log III kommer till stan. Å andra sidan så borde jag inte ha så mycket med musik att göra efter mitt uttalande för tre minuter sen, "Jag fattade inte vad som hände. Jag trodde det var en orkester som stod här och spelade". En orkester?

Idag ska jag få äta spagetti och köttfärssås. Fast med quorn då. Jädrar så gött. Igår gjorde vi potatisgratäng och när jag skulle slänga skalen så var det massa gröna skal.

hogie: Men... har du skalat grön potatis? Du slängde den väl?
Chrille: Nej, jag skar bort det gröna.

Efter det hölls en bitter ordkamp om det är okej eller inte och Christian slängde ur sig "MEN SKA JAG GÅ OCH GOOGLA DÅ ELLER?!", skitsur. Han gick iväg och jag muttrade "ja det kan du väl göra ditt oallmänbildade pucko". Han googlade. Om han lärde sig något vet jag inte. Men i alla fall så åt jag inte av gratängen. Med motiveringen: "någon måste ju kunna köra dig till sjukhuset när du håller på ATT DÖ AV FÖRGIFTNING".

Bara så ni vet.

Puss!

Act II - Notes about freedom

För att jag försöker tänka på den ibland när det bubblar i mig.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

nu tycker jag du glömde berätta en väsentlig sak: dog christian eller inte?



jag skulle kunna ta bort alla andra fåniga högtider och bara fira påsk, påsk är ju bäst! man får äta massor av påskgodis och pynta huset med massa fint färgglatt pynt som påskliljor, prickiga ägg och gulliga gula små låtsaskycklingar. plus att när man var barn fick man gå påskkärring, 100 gånger roligare än sånt där töntigt bus eller godis som kidsen håller på med nuförtiden!



jag vet faktiskt inte varför jag fick ett paket från dove, jag antar att de ville att jag skulle blogga om deras nya duschcreme och dela ut massa småflaskor till folk jag känner för att de ska bli beroende av den. ska man få nån gratisprodukt att testa kan man väl ändå få nåt ätbart tycker jag! (lite otacksamt jag vet, men duschcreme kan man ju inte äta!)

2010-03-01 @ 19:00:45
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Han dog ju inte. Han blev inte ens lite sjuk. MEN jag tror att de potatisarna som var gröna antagligen låg i andra änden av gratängen. Alltså; ren flax att han fortfarande lever.



Påskkärringar is the shit.



Äta är ju mycket viktigare än att duscha och lukta gott. Hellre skit under naglarna och mätt än ren och hungrig!

2010-03-02 @ 11:27:05
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0